مرکز توانبخشی قربانیان شکنجه لبنان خواستار محاکمه جاسوس صهیونیستی شد

۱۳۹۸/۱۰/۰۲ - ۰۸:۳۶:۵۴
کد خبر: ۹۴۰۰۴۶
مرکز توانبخشی قربانیان شکنجه لبنان خواستار محاکمه جاسوس صهیونیستی شد
مرکز توانبخشی قربانیان شکنجه لبنان "خیام" با محکوم کردن دخالت آمریکا برای آزادی «عامر الیاس الفاخوری» جاسوس رژیم صهیونیستی، محاکمه ی وی را در لبنان خواستار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مرکز یاد شده با صدور بیانیه ای که امروز (دوشنبه) در خبرگزاری ملی لبنان منتشر شد، از مقام های قضایی لبنان خواست مانع آزادی این جاسوس شوند و در صدور حکم عادلانه علیه او تسریع کنند.

الفاخوری مسوول پیشین بازداشتگاه مخوف الخیام در جنوب لبنان به دلیل شکنجه کردن زندانیان این بازداشتگاه به «قصاب الخیام» معروف است.

 او شهریور ماه گذشته از آمریکا به لبنان بازگشت و بازداشت شد و در بازجویی به همکاری با رژیم صهیونیستی اعتراف کرد. الفاخوری در سال ۲۰۰۰ میلادی با سفر به فلسطین اشغالی، گذرنامه اسراییلی دریافت کرد و از آنجا راهی آمریکا شد و تابعیت این کشور را گرفت.

در بیانیه مرکز الخیام برای حمایت از قربانیان شکنجه آمده است: «دیوید هیل» معاون سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا در سفر سه روز گذشته اش به بیروت و در دیدار و گفت وگو با مقام های لبنانی درخواست عفو و آزادی الفاخوری داده است.

در این بیانیه تاکید شده که «دست جاسوس رژیم اسراییل به خون زندانیان در بازداشتگاه الخیام آغشته است و او برخلاف قوانین بین المللی اقدام به آدم ربایی، شکنجه و قتل کرده است».
مرکز الخیام خاطر نشان کرد: درخواست هیل برای آزاد شدن الفاخوری نقض حاکمیت قضایی و سیاسی لبنان است و کمک به این جاسوس، خدمت به رژیم صهیونیستی است که سال ها خاک لبنان را در اِشغال خود داشت.  
مقاومت لبنان در سال ۲۰۰۰  میلادی خاک این کشور را پس از سال ها اشغال، آزاد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز