دیدار وزیر امور خارجه هند با دبیر شورای عالی امنیت ملی

۱۳۹۸/۱۰/۰۲ - ۱۲:۳۶:۳۵
کد خبر: ۹۴۰۲۵۹
دیدار وزیر امور خارجه هند با دبیر شورای عالی امنیت ملی
سابرامانیام جایشانکار وزیرامورخارجه هند پیش از ظهر امروز با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و پیرامون مهم ترین مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دریابان شمخانی در این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی و همچنین سوابق دیرینه روابط دو کشور گفت:  تهران و دهلی می توانند با تقویت روابط در همه سطوح ضمن تامین منافع دو کشور  نقش مهمی در مهار و مدیریت بحران های منطقه ای ایفا نمایند.

وی با بیان اینکه امروز تروریسم و افراطی گری  مهمترین تهدیدات  مشترک همه کشورهای منطقه هستند اظهار داشت: اشتراک مساعی مستمر و ایجاد سازکارهای منطقه ای برای مقابله با  تهدیدات مشترک، مسیر مداخله کشورهای خارجی به بهانه مقابله با تهدید تروریسم را مسدود می کند 

شمخانی،  تحریم و تروریسم  را دو راهبرد آمریکا علیه کشورهای مستقل ذکر کرد و افزود، با همکاری دسته جمعی می توان ضمن دفع این دو تهدید ضد انسانی، افق های جدیدی از پیشرفت با اتکا به توانمندی بومی کشورهای منطقه را ترسیم و تحقق بخشید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به برگزاری موفق دومین نشست گفت و گوی منطقه ای در تهران تصریح کرد: کشورهای منطقه وهمسایگان افغانستان دیدگاههای واحدی در خصوص ضرورت کمک به دولت افغانستان برای مقابله با تروریسم و پیگیری مذاکرات صلح با گروههای مختلف دارند.

وزیر امور خارجه  هند نیز در این دیدار با ابراز مسرت از سفر به جمهوری اسلامی ایران از اراده مسئولین عالی دوکشور برای افزایش سطح همکاری های دو کشورخبر داد.

سابرامانیام جایشانکار افزود: همکاری مشترک ایران و هند در توسعه بندر چابهار و ایجاد زیرساختهای جدید در حوزه انرژی وتجارت، ترانزیت کالا و ..‌. تاثیر قابل توجهی در شکوفایی اقتصادی منطقه به عنوان یکی از ضرورتهای مهم ایجاد ثبات و امنیت بدنبال خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز