امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری»:

معنویت نقشی اساسی در ارتقای توان رزمی دارد

۱۳۹۸/۱۰/۰۲ - ۱۳:۲۸:۰۹
کد خبر: ۹۴۰۳۰۲
معنویت نقشی اساسی در ارتقای توان رزمی دارد
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: معنویت یکی از اصلی‌ترین محورهای فرهنگ دفاعی است که نقشی اساسی در ارتقای توان رزمی دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» روز دوشنبه در حاشیه همایش «تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی» که امروز در دانشگاه جنگ ارتش برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معنویت یکی از اصلی‌ترین محورهای فرهنگ دفاعی است که نقشی اساسی در ارتقای توان رزمی دارد.

وی با تأکید بر اهمیت نقش معنویت در ارتقای توان و روحیه رزمی نیروهای مسلح افزود: هر یک از کارکنان نیروهای مسلح باید دارای شاخص‌هایی ازجمله علم، مهارت و آمادگی جسمانی باشند و خود را به اسلحه ایمان نیز مجهز کنند.

رییس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: اگر یک نظامی از نظر علم و دانش نظامی، آمادگی جسمانی و مهارت در سطح بالایی قرار داشته باشد، اما به لحاظ معنویت و اعتقاد در سطح پایینی باشد، هیچ‌گاه نخواهد توانست مهارت و دانش خود را در میدان‌های نبرد پای کار بیاورد.

سیاری افزود: اعتقاد و ایمان نیروها باعث می‌شود که یک رزمنده همه داشته‌های خود را پای کار بیاورد.

وی برخی ارتش‌های دنیا را مزدورپرور دانست و گفت: مزدور کسی است که در قبال پولی که دریافت می‌کند، شرح وظایفی را که برای او تعریف شده است، انجام می‌دهد؛ اما او این شرح وظایف را تا جایی انجام می‌دهد که جانش تهدید نشود.

رییس ستاد ارتش تصریح کرد: رزمنده‌ای که ایمان و اعتقادش ضعیف باشد، نمی‌توان برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور روی آن حساب کرد.

سیاری با اشاره به اینکه امروز ارتش ما یک ارتش معنویت‌محور است، بیان کرد: امروز همه قوانین و مقررات ارتش جمهوری اسلامی ایران از ارزش‌های انقلاب و دین گرفته شده و میزان توجه به ایمان و اعتقاد در ارتش بسیار بالاست.

نظر شما