ارتش سوریه بزرگترین پناهگاه النصره را تسخیر کرد

۱۳۹۸/۱۰/۰۲ - ۲۱:۱۷:۴۹
کد خبر: ۹۴۰۴۸۱
ارتش سوریه بزرگترین پناهگاه النصره را تسخیر کرد
منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند که ارتش سوریه ضمن تسخیر بزرگترین پناهگاه تروریست‌های جبهه‌النصره در حومه شرقی ادلب،‌ کنترل آن را به‌ دست گرفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه خبری المیادین، ارتش سوریه شهرک «جرجناز» در حومه شرقی ادلب به عنوان بزرگترین پایگاه گروهک تروریستی جبهه النصره را آزاد و این منطقه را از وجود تروریست ها پاکسازی کرد.

شهرک جرجناز دروازه ورود به شهر «معرة النعمان» به شمار می آید که دارای اهمیتی راهبردی است.

در ادامه عملیات نظامی ارتش سوریه در حومه جنوبی استان ادلب، نیروهای ارتش با استفاده از حملات زمینی و هوایی گسترده و عملیات نظامی در محورهای متعدد، توانستند بسرعت بخش های زیادی از جنوب و جنوب شرق ادلب در شمال این کشور از جمله دهها روستا و شهرک را تحت کنترل خود در آورند.

گروههای تروریستی مسلح اکنون در منطقه در شرایط ضعیفی قرار گرفته و در مدیریت نبردهای اخیر، ناکام مانده اند. گروه تروریستی «جبهه النصره» نیز در دفاع از این محورها شکست خورده است.

در این شرایط، از زمان آغاز عملیات نظامی ارتش سوریه از هفته گذشته تا کنون ۲۵ روستا و شهرک در حومه جنوبی ادلب از اشغال و کنترل تروریست ها خارج شده است.

در این میان، ترکیه پیشروی ارتش سوریه در این محور را دستاویزی برای باج خواهی از کشورهای اروپایی قرار داده؛ بدین معنا که «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری این کشور به دنبال کسب تأیید و حمایت اروپا و کشورهای منطقه از طرح ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه است و علاوه بر این، در نظر دارد از این موضوع در هرگونه مذاکرات با مسکو بهره برداری کند.

ترکیه با اشاره به اینکه عملیات نظامی ارتش سوریه در ادلب موج جدید مهاجرت و پناهجویان را به دنبال خواهد داشت، اعلام کرد که به دلیل عملیات نظامی در ادلب، حدود ۸۰ هزار سوری به سمت ترکیه در حرکت هستند و از آنجا که اروپا برای توقف عملیات نظامی در ادلب کاری نکرده، باید منتظر موج پناهجویان شبیه بحران پناهندگی سال ۲۰۱۵ باشد.

دولت سوریه اکنون در تلاش  برای پاکسازی باقیمانده خاک این کشور در بخش‌های شمال غربی و استان ادلب و اطراف آن از اشغال گروه‌های تروریستی است که از آن به عنوان تنها پایگاه اصلی و باقیمانده مخالفان مسلح دولت و تروریست‌ها در این کشور یاد می‌شود. اما برخی حامیان خارجی تروریست‌ها تلاش دارند مانع  عملیات ارتش سوریه علیه ۱۴۶ هزار تروریست مستقر در ادلب و اطراف آن شوند.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز