به همت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش؛

سوم اردیبهشت به نام سالروز شهادت سپهبد قرنی در تقویم کشور ثبت شد

۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۱۳:۴۰:۱۵
کد خبر: ۹۴۱۲۹۳
سوم اردیبهشت به نام سالروز شهادت سپهبد قرنی در تقویم کشور ثبت شد
به همت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و پس از پیگیری‌های متعدد این سازمان، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور سوم اردیبهشت ماه به نام سالروز شهادت امیر سپهبد قرنی در تقویم رسمی کشور ثبت شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، برابر اعلام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، برابر مصوبه جلسه این شورا، روز سوم اردیبهشت به نام  سالروز شهادت امیر سپهبد قرنی در تقویم رسمی کشور ثبت شد.

بر پایه این گزارش، پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، دشمن ناکام و حیرت‌زده برای متوقف کردن روند شکل‌گیری کامل نظام اسلامی به انواع دسیسه‌ها و اقدامات کور روی آورد که یکی از آنها از میان برداشتن چهره‌ها و بازوهای فکری و عقیدتی انقلاب اسلامی بود. معاندین در اولین برنامه خود ترور چهره‌ها و شخصیت‌های مهم لشکری و کشوری را طرح‌ریزی کردند و شهادت سپهبد محمدولی قرنی، اولین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران، ۵ روز پس از نامگذاری روز ارتش از سوی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، تلاشی مذبوحانه در تضعیف پایه‌های نظام نوپای اسلامی و قوای نظامی بود.

با توجه به سابقه مبارزاتی چشمگیر شهید قرنی با نظام ستم‌شاهی، از سوی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش پیشنهاد شد که نام و روز شهادت این چهره ماندگار که در سوم اردیبهشت ۱۳۵۸ رخ داد، برای شناخت بیشتر فرزندان این مرز و بوم و قدرشناسی از آن شهید والامقام و همچنین ایجاد فرصتی برای مرور چهره پلید معاندان و مخالفان حکومت اسلامی و  ترسیم و تبیین جایگاه والای آن فرمانده ولایت‌مدار و ظلم‌ستیز، در تقویم رسمی کشور درج شود. این موضوع پس از تصویب در شورای فرهنگی عمومی و بررسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، در جلسه ۸۲۵ این شورا با ریاست رییس جمهور مورد تصویب قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز