در سومالی؛

انفجاری که ۱۰۰ کشته برجای گذاشت

۱۳۹۸/۱۰/۰۷ - ۱۲:۲۲:۱۳
کد خبر: ۹۴۲۱۹۹
انفجاری که ۱۰۰ کشته برجای گذاشت
شبکه الجزیره قطر روز شنبه از موگادیشو گزارش داد که بمب گذاری صبح امروز تروریست های الشباب سومالی در این شهر موجب شد بیش از 100 شهروند این کشور از جمله 17 پلیس و چند تبعه خارجی جان خود را از دست بدهند.

به گزارش گروه سیاسی برنا، این گزارش به نقل از وزارت اطلاع رسانی سومالی حاکیست که بمب گذاری خودرویی در نزدیکی یک مقر ایست و بازرسی پلیس در بزرگراه منتهی به شهرک "آفگویه" در موگادیشو پایتخت، بیش از 100 نفر از جمله 17 پلیس، 4 تبعه خارجی و بسیاری از دانش آموزان در حال تردد از این مسیر را به کام مرگ برد.

این وزارتخانه با پیش بینی اینکه تعداد مجروحان این حادثه نیز از 60 تن فراتر رفته است احتمال داد که هر لحظه بر آمار کشته های این حادثه افزوده شود.

احمد بشیر، افسر پلیسی که از این حادثه جان سالم به در برد گفت که تروریست ها صبح امروز در اوج زمان ترددها ، این خودرو مملو از مواد منفجره را در حالی به سمت این ایستگاه بازرسی پلیس مجاور محل جمع آوری مالیات هدایت کردند که خیل عظیم جمعیت نیز دور آن حلقه زده بودند.

عبدالرزاق محمد، نماینده مجلس سومالی نیز به روزنامه انگلیسی "دیلی استار" گفت: شدت این انفجار به قدری زیاد بود که حتی برخی از قربانیان و مجروحان صرفا با موج انفجار آسیب دیدند و حتی به بسیاری از ساختمان های نزدیک محل وقوع حادثه نیز بر اثر شدت انفجار آسیب جدی وارد آمد

محمد حسین، رئیس پلیس منطقه همچنین از کشته شدن تعداد زیادی دانشجو خبر داد که در اتوبوس ویژه دانشگاه از کنار محل حادثه به سمت دانشگاه موگادیشو می رفتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز