یک شهروند یمنی در عربستان به اعدام محکوم شد

۱۳۹۸/۱۰/۰۸ - ۱۹:۰۹:۲۲
کد خبر: ۹۴۲۹۴۷
یک شهروند یمنی در عربستان به اعدام محکوم شد
دادگاه جنایی عربستان سعودی امروز (یکشنبه) یک شهروند یمنی را به اتهام حمله دو ماه پیش به یک گروه نمایشی در ریاض که مجروح شدن ۳ نفر را در پی داشت، به اعدام محکوم کرد.

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از شبکه «الاخباریه» سعودی، دادگاه جنایی عربستان در این پرونده یک متهم دیگر را به تحمل ۱۲ سال و نیم زندان محکوم کرد.

به گزارش رسانه های سعودی این شهروند یمنی که مقیم عربستان است در تاریخ ۱۱ نوامبر ( ۲۰ آبان) خود را به محل برگزاری یک جشنواره فرهنگی، تفریحی در «پارک ملک عبدالله» ریاض می رساند و با حضور در محل اجرای یک گروه نمایشی ۳ نفر از اعضای آن از جمله دو مرد و یه زن را با چاقو مجروح می کند.

آغاز اجرای سند چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان از زمان روی کار آمدن «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور باعث اخراج میلیون ها کارگر خارجی از عربستان از جمله ده ها هزار کارگران یمنی شده است؛ موضوعی که به شدت خشم این افراد را برانگیخته است.

آمار دقیقی از تعداد کارگران یمنی حاضر در عربستان سعودی در دست نیست اما بر اساس گزارش بانک جهانی، تعداد یمنی های مقیم عربستان حدود ۸۹۰ هزار نفر برآورد شده است که پس از اتباع کشورهای هند، مصر و پاکستان در رتبه چهارم کارگران خارجی در عربستان قرار دارند.

گرفتن هزینه ماهانه اقامت از کارگران خارجی و ممنوع بودن فعالیت این افراد در ۱۹ شغل و جایگزین کردن شهروندان سعودی به جای آنان از جمله دلایل خشم کارگران خارجی در عربستان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز