کارشناس مسائل منطقه:

حمله آمریکا به حشد الشعبی بی‌پاسخ نخواهد ماند/ پایگاه عین‌الاسد آمریکا به حالت آماده باش درآمد

۱۳۹۸/۱۰/۰۹ - ۱۲:۳۲:۰۹
کد خبر: ۹۴۳۲۲۵
حمله آمریکا به حشد الشعبی بی‌پاسخ نخواهد ماند/ پایگاه عین‌الاسد آمریکا به حالت آماده باش درآمد
کارشناس مسائل منطقه گفت: هوشمندی محور مقاومت در برابر توطئه‌های امریکا موجب شده است که این کشور عملا از شیوه‌های نظامی و تهاجم نظامی علیه محور مقاومت و به طور مشخص علیه الحشد الشعبی استفاده کند.

«حسن هانی‌زاده»، کارشناس مسائل منطقه، در ارزیابی حمله آمریکا به پایگاه الحشد الشعبی به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: حمله آمریکا به پایگاه الحشد الشعبی در الانبار که منجر به شهادت 25 تن و زخمی شدن بیش از 50 نفر شده، اقدامی ضدانسانی و برخلاف مقررات بین المللی است. در واقع سیاست‌های آمریکا در سوریه، عراق و لبنان به دلیل هوشمندی محور مقاومت با شکست مواجه شده است.

او افزود: در همین راستا راهبرد آمریکا برای طولانی شدن بحران عراق و فشار بر دولتمردان این کشور برای قطع ارتباط با ایران و همچنین کشاندن برخی از عوامل حزب بعث به خیابان‌ها  برای جریان سازی علیه محور مقاومت با شکست مواجه شده است. هم اکنون عراق در حال خروج از بحرانی است که آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی آن را ایجاد کردند.

هانی‌زاده با تاکید بر نقش پایگاه الحشد الشعبی به عنوان مانعی بر انتقال نیروهای داعش تصریح کرد: به نظر می‌رسد هوشمندی محور مقاومت در برابر توطئه‌های امریکا موجب شده است که این کشور عملا از شیوه‌های نظامی و تهاجم نظامی علیه محور مقاومت و به طور مشخص، الحشد الشعبی استفاده کند.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: آمریکا طی ماه‌های اخیر در حال بازسازی داعش در سوریه و شرق فرات است و هم‌اکنون قصد انتقال این نیروها را به عراق و به طور مشخص به الانبار و سپس به سایر نقاط عراق را دارد تا از طریق، ایجاد خشونت و درگیری به نوعی مانع شکل‌گیری دولت آینده عراق شود؛ در همین راستا حشد الشعبی در برابر گروهک تروریستی داعش به خوبی ایستادگی کرد و مانع از این اقدام آمریکا شد. لذا آمریکا برای انتقام‌جویی این حمله را سازمان‌دهی کرده است اما این حمله بی‌پاسخ نخواهد ماند.

هانی‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد تداوم حضور آمریکا در عراق عنوان کرد: بعد از این حمله نیروهای آمریکا به حالت آماده باش درآمدند و سفارت آمریکا برخی از نیروهای خود را به خارج از عراق منتقل کرده است. همچنین پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق نیز به حالت آماده باش در آمده است که هزینه‌های سنگینی برای آمریکا خواهد داشت.

او در پایان افزود: طبیعتا حضور آمریکا در عراق مانع رشد اقتصادی این کشور و تشکیل یک دولت دموکراتیک در عراق شده است چرا که آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند، مدیریت داخلی عراق را به مدت طولانی در دست بگیرند و مانع برقراری رابطه اقتصادی-سیاسی میان تهران و بغداد شوند که با هوشمندی مرجعیت و نیروهای مردمی آمریکا با شکست مواجه شد و نیروهای آمریکایی همچنان که در افغانستان دچار فرسایش شدند در عراق هم دچار فرسایش خواهند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز