عضو شورا مرکزی حزب اسلامی کار:

صدا و سیما برای مردم جذابیت انتخاباتی ایجاد نمی‌کند/ اصولگرایان مجلس غیر از کارشکنی علیه دولت، چه گلی بر سر مردم زدند؟!

۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۰۸:۳۱:۳۸
کد خبر: ۹۴۳۴۳۰
صدا و سیما برای مردم جذابیت انتخاباتی ایجاد نمی‌کند/ اصولگرایان  مجلس غیر از  کارشکنی علیه دولت، چه گلی بر سر مردم زدند؟!
عضو شورا مرکزی حزب اسلامی کار گفت:ناامید کردن مردم شاید بر عملکرد جریان اصلاح‌طلب تاثیر منفی بگذارد اما در بلند مدت به نظام ضربه می‌زند.

«پیام مجرد»، عضو شورا مرکزی حزب اسلامی کار، در رابطه با ارزیابی فضای انتخاباتی مجلس یازدهم به خبرنگار سیاسی برنا گفت: بی برنامگی نهادهای رسانه‌ای برای ایجاد اشتیاق در فضای انتخاباتی اصلی‌ترین نقطه ضعفی است که بر فضای انتخابات مجلس سال 1398، سایه انداخته است. 

او با تاکید بر اینکه "در انتخابات گذشته فضای انتخاباتی پرشورتر بود" افزود:  اتفاقات سال‌های 96 و 98 منجر به از بین رفتن شور و هیجان انتخاباتی شده است. در واقع فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌ها باعث دل‌سردی مردم نسبت به حضور در انتخابات شده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه "هیچ‌کدام از نهادهای رسانه‌ای نظیر صدا و سیما برای مردم جذابیت انتخاباتی ایجاد نمی‌کنند" تصریح کرد: به دلیل قرار گرفتن بخش اعظم رسانه‌های جامعه در دست اصول‌گرایی و اقتدارگرایان، هراندازه حضور مردم در انتخابات کمرنگ‌تر شود احتمال پیروزی جریان اقتدارگرایی و اصول‌گرایی بیشتر می‌شود.

مجرد با اشاره به اینکه" مجلس دهم به دلیل اشتباه بسیاری از رسانه‌ها، به عنوان مجلس اصلاح طلب شناخته می شود" خاطرنشان کرد: از مجموع 290 نماینده مجلس تنها 80 نفر اصلاح‌طلب و بالغ بر 200 نماینده اصولگرا هستند.

عضو شورا مرکزی حزب اسلامی کار، صحبت‌های ناامیدکننده اصلاح‌طلبان را گل به خودی خواند و ادامه داد: جریانی به نام جریان مستقل و اعتدال قبل از سال 92 وجود نداشته است. در واقع جریان مستقل جریانی است که با توجه به فضاهای سیاسی خود را به جریان چپ یا راست، می‌چسباند. 

مجرد افزود: اصلاح‌طلبان در مجلس توانستند جلوی بسیاری از فشارهای دولت در سایه و جریانات سیاسی به دولت را بگیرند و به عبارتی ضربه‌گیر دولت بودند. لذا فراکسیون امید در بسیاری از مقاطع همراه دولت بوده است و اگر همراهی همین 80 نفر نبود، فشارها بر روی دولت بسیار شدیدتر بود. 

او با تاکید بر اینکه" مجلس 94 اصولگرا بود" تصریح کرد: درست است که لاریجانی در لیست اصلاح‌طلبان بوده اما ماهیت سیاسی او اصول‌گرا است. بنابراین وقتی رئیس مجلس و روسای کمیسیون‌ها همگی از اصول‌گرایان هستند و جریان اصول‌گرایی بر مجلس حاکم است، در خصوص عملکرد مجلس اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید نباید پاسخگو باشند بلکه اصول‌گرایان باید پاسخگوی عملکرد مجلس دهم باشند.

مجرد با اشاره به اینکه " 80 نفر از اعضای فراکسیون امید توانستند فشارهای دولت در سایه را کمتر کنند" عنوان کرد: اگر اصلاح طلبان وارد صحنه انتخابات نشوند و یا حضور کمرنگی داشته باشند باعث کاهش سطح آراء عمومی می‌شود و سطح کیفی انتخابات کاهش می‌یابد. لذا نظام و حاکمیت باید با دو جریان همکاری داشته باشند.

او اضافه کرد: نهادهای انتخاباتی باید به سمتی بروند که زمین بازی مشترک برای هر دو جریان وجود داشته باشد و تعداد کاندیداها در سطوح مختلف باید برابر باشد نه اینکه از یک جریان سیاسی افرادی را که می‌دانند رای می‌آورند را حذف کنند و مجبور باشند با لیست درجه دو و سه، حاضر شوند.

مجرد با بیان اینکه " نباید مردم را از حضور در انتخابات ناامید کنیم" تصریح کرد: ناامید کردن مردم شاید بر عملکرد جریان اصلاح‌طلب تاثیر منفی بگذارد اما در بلند مدت به نظام ضربه می‌زند. در واقع هر کدام از جریانات سیاسی در انتخابات عملکرد ضعیف داشته باشند، نظام ضربه می‌بیند، پس همه جریان های سیاسی ابتدا می بایست بر روی حضور کار کنند.

این فعال سیاسی در پایان در مورد عملکرد مجلس دهم افزود: با توجه به اینکه فراکسیون امید در اقلیت هستند، توانسته‌اند نمره حداقلی بگیرند و در نهایت سوال من از جریان اصول‌گرا این است که شما با 200 نفری که در مجلس داشتید غیر از کارشکنی بر علیه دولت، چه گلی به سر مردم زده‌اید؟!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز