تجمع دربرابر سفارت آمریکا در عراق ادامه دارد؛

سفارت آمریکا در حصار شعله های آتش/ فورا اطراف سفارت آمریکا را ترک کنید

۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۱۴:۵۵:۰۰
کد خبر: ۹۴۳۸۵۱
سفارت آمریکا در  حصار شعله های آتش/ فورا اطراف سفارت آمریکا را ترک کنید
نخست‌وزیر عراق از معترضان مقابل سفارت آمریکا خواست تا فورا این مکان را ترک کنند و متخلفان را به اشد مجازات تهدید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از العالم، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق، امروز (سه شنبه - 31 دسامبر) از کلیه تظاهرات‌کنندگان خواست تا فورا ازسفارت آمریکا در بغداد دور شوند.

وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «دجله» منتشر شد، اعلام کرد: حمله آمریکا به یگان‌های نظامی ما در روز 29 دسامبر، از سوی دولت در بالاترین سطح محکوم شد و دولت مجموعه اقدامات و تدابیری برای این مسئله در راستای تامین حاکمیت عراق و امنیت شهروندانش اتخاذ کرد.

عبدالمهدی افزود: مراسم بزرگ تشییع پیکر شهدای [این تجاوز آمریکا] بخشی از وفاداری به خون پاک آنها به شمار می‌رود اما این کار می‌بایست به دور از تعدی به ساختمان‌های سفارتخانه‌هایی که مسئولیت حمایت و تامین امنیت آنها بر عهده دولت عراق است، باشد.

نخست‌وزیر عراق از همه خواست تا فورا محل سفارت را ترک کنند زیرا هرگونه تعدی و اقدام علیه سفارت‌خانه‌ها و مراکز دیپلماتیک با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه خواهد شد و متخلفات به اشد مجازات محکوم خواهند شد.

هزاران عراقی صبح امروز، پیکرهای شهدای الحشد الشعبی را تشییع و مقابل سفارت آمریکا در بغداد تجمع و اعتراض کردند.مردم معترض ضمن اعلام برپایی تحصنِ باز برابر سفارت آمریکا خواهان بسته شدن آن و اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور شدند.برخی از معترضان نیز بخشی از حصار بیرونی سفارت آمریکا را آتش زدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز