فعال سیاسی اصلاح طلب:

تحولات مجلس هفتم، مجلس را از جایگاه خود دور کرد

۱۳۹۸/۱۰/۱۲ - ۱۰:۵۶:۳۹
کد خبر: ۹۴۴۵۷۵
تحولات مجلس هفتم، مجلس را از جایگاه خود دور کرد
یک فعال سیاسی اصلاح طلب در رابطه با جایگاه مجلس گفت: از مجلس هفتم تحولاتی شکل گرفت که باعث شد، مجلس را از جایگاه خود دور شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، هجدهمین کنگره حزب مردم سالاری که با حضور علی مطهری، فاطمه ذوالقدر، فاطمه اولاد قباد، مجید انصاری، الیاس حضرتی، علیرضا محجوب، محمد سالاری و سایر چهره های سیاسی روز پنجشنبه در مجموعه فرهنگی آدینه برگزار شد.

در ابتدای جلسه داریوش قنبری به عنوان عضو هیئت رئیسه سخنرانی کرد.

وی در این سخنرانی در رابطه با جایگاه مجلس گفت: از مجلس هفتم تحولاتی شکل گرفت که باعث شد مجلس از جایگاه خود، دور شود. اصولگرایان میخواهند اقدامات این مجلس را به عهده اصلاح طلبان بیندازند در صورتی که تنها یک سوم مجلس در درست اصلاح طلبان، بود.

او افزود: معتقدیم که مجلس دهم از نظر ترکیب با مجلس هفتم و هشتم فرقی نمی کند و تنها تعداد کمی از اصلاح طلبان، زیاد شدند. در مجلس نهم به دلیل ردصلاحیت های گسترده تعداد اصلاح طلبان به انگشت دست نمی رسید. لذا اگر قرار است مجلسی در راس امور باشد و دیدگاه امام در مورد مجلس را پیش ببرد، باید در  راستا با حاکمیت، حرکت کند. 

قنبری با بیان اینکه هدف حزب مردم سالاری همکاری با سایر احزاب اصلاح طلب است، گفت: هر چند با عملکرد هیئت اجرایی، آینده روشنی نداریم و برای اولین بار به شکل استصوابی عمل کردند و از راه اصلی خود دور شدند اما راهی جز شرکت در انتخابات نیست. امیدواریم که دستگاه های مربوطه شرایط یک حضور حداکثری را فراهم کنند چرا که لازمه ثبات نظام، مشارکت حداکثری است و منافع آنی و جناحی را نبینند و منافع ملی را ببیندد.

در بخش دیگر در هجدمین کنگره حزب مردم سالاری حسین راغفر گفت: همه ما از مشکلات آگاه هستیم اما نقش مجلس در حل کردن مشکلات قابل توجه است.

او افزود: دولت ها با افزایش قیمت ارز و حامل های انرژی در سال بعد خود هم، با کسری بودجه مواجه شدند. نظام تصمیم گیری و دولت هنوز به یک الگو مناسب برای راه حل در این ماجرا نرسیده است.

او ادامه داد: کسانی که در شرکت های خصولتی هستند؛ خواستار رسیدن نرخ ارز به ۲۰ هزارتومان و ۳۰ هزار تومان هستند.

راغفر تاکید کرد: همه مشکلات راه حل دارد؛ زمانی که تعارض منافع وجود نداشته باشد و مجلس در تسخیر ملاکین نباشد و حقوق مردم دیده شود، مشکلات حل خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز