بیانیه پنتاگون پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی/ ترامپ دستور حمله داد

۱۳۹۸/۱۰/۱۳ - ۰۶:۲۶:۵۴
کد خبر: ۹۴۴۷۵۸
بیانیه پنتاگون پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی/ ترامپ دستور حمله داد
وزارت دفاع آمریکا روز جمعه درباره حمله به کاروان سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در این بیانیه آمده است: «ارتش آمریکا به دستور رئیس‌جمهور با کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام دفاعی قاطعی برای حراست از پرسنل آمریکا در خارج از کشور انجام داده است.»

پنتاگون در ادامه این بیانیه در ادعایی بی‌اساس گفته سردار سلیمانی در حال طراحی برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای آمریکا در عراق و سراسر منطقه بود.

وزارت دفاع آمریکا در بخش دیگری از این بیانیه، از اعتراضات ضد آمریکایی مقابل سفارت امریکا در عراق به عنوان «حمله به سفارت امریکا» یاد کرده و مدعی شده این اقدام به دستور سردار سلیمانی صادر شده است. 

در پایان این بیانیه آمده است: «هدف از این حمله جلوگیری از برنامه‌های آتی ایران برای حمله بود. ایالات متحده همه اقدامات لازم را برای حراست از مردم و منافعمان در سراسر جهان انجام خواهد داد.»

تلویزیون رسمی عراق بامداد جمعه از شهادت سرلشکر حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، معاون الحشدالشعبی در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد خبر داد. 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی را تایید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه خود آورده است: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید.»

نظر شما
نظرات
مجید
|
-
|
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
0
آمریکا و ایادی جنایتکارش بدانن.درسته که نام سردار سلیمانی یکی بود ولی ما ۸۰ میلیون ایرانی همگی سردار سلیمانی هستیم.
سرباز سردارسلیمانی
|
-
|
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
0
از امشب هیچ سرباز آمریکایی لحظه ای خواب خوش به چشمانش نخواهد دید. انا فتحنا لک فتحا قریبا . ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم.
ناشناس
|
-
|
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
0
یا حسین شهید ?اول صبح چ خبر بدی شنیدم استرس وجودمو گرفت .خدا لعنت کند ترامپوامیدوارم تواین سال جدیدش بمیره. ای سردار محبوب من ای سردار رشیدایران هر روز با افتخار برای اطرافیانم ازکارهای شجاعانت تعریف میکردم ??
محمد
|
-
|
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
0
خدارحمت کنه خوش بحالش شهادت چیزکمی نیست ۱بلیط که مستقیم تابهشته وسریع السیرهست
سعادت بزرگه
رضا
|
-
|
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
0
جانا شهادتي كه لياقتت بود مبارك
سردار عزيزتر از جان ما را آمريكاي هاي خبيث به شهادت رساندند من بسيجي جان بر كف آماده اعزام به هر نقطه از كره خاكي براي از بين بردن آمريكايي هاي خبيث جنايتكار ي كه به هيچ قانون و تعهد بين المللي و انساني پايبند نيستند اعلام مي دارم
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز