تحلیلگر مسائل سیاسی:

حاج قاسم با یک طراحی قوی تروریسم آمریکا را در منطقه نابود کرد/ شاگردان سردار سلیمانی حضور دارند/ ناتوی ۷۰ ساله نتوانسته مانند حاج قاسم بین نیروهایش اتحاد ایجاد کند

۱۳۹۸/۱۰/۱۴ - ۰۵:۰۰:۵۴
کد خبر: ۹۴۵۰۱۵
حاج قاسم با یک طراحی قوی تروریسم آمریکا را در منطقه نابود کرد/ شاگردان سردار سلیمانی حضور دارند/ ناتوی ۷۰ ساله نتوانسته مانند حاج قاسم بین نیروهایش اتحاد ایجاد کند
تحلیلگر مسائل سیاسی و سفیر سابق ایران در سوریه گفت: با لیاقت، شجاعت و کارآمدی و برنامه ریزی حاج قاسم و یاران او از جمله آقای ابومهدی المهندس و دیگران، داعش در نتیجه یک اتحاد بین مبارزین ایرانی، فلسطینی، سوری، عراقی، افغانی و پاکستانی نابود شد.

«حسین شیخ‌الاسلام»، تحلیلگر مسائل سیاسی و سفیر سابق ایران در سوریه، درباره اقدامات تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، نماد مبارزه با داعش در منطقه به خبرنگار سیاسی برنا گفت: آمریکا داعش را ایجاد کرد تا به عنوان جایگزینی برای قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه، مردمسالاری دینی باشد. بدون شک لیبرال دموکراسی غربی در مقابل مردمسالاری دینی و به عبارت دیگر در برابر تمدن دینی در حال تشکیل شکست خواهد خورد. خوشبختانه با لیاقت، شجاعت و کارآمدی و برنامه ریزی حاج قاسم و یاران او از جمله ابومهدی المهندس و دیگران، داعش در نتیجه یک اتحاد بین مبارزین ایرانی، فلسطینی، سوری، عراقی، افغانی و پاکستانی نابود شد. از این رو این قضیه بسیار بااهمیت است چراکه ایران توانست با تدبیر رهبری و لیاقت و شجاعتی که نیروی سپاه قدس از خود نشان داد، چنین اتحادی را بین کشورهای منطقه ایجاد کند و در صحنه‌های حساس به کار ببرد.

شیخ‌الاسلام افزود: این اتحاد را می‌توان با ناتو مقایسه کرد. ناتو به‌رغم اینکه بیش از 70 سال است تشکیل شده است تمام تلاشش این است که بتواند در میان ارتش‌های منظم هماهنگی ایجاد کند تا بتواند در موقعیت‌های حساس از آنها استفاده کند اما حاج قاسم از تمام کشورهای یادشده با ملیت‌های مختلف به ویژه در مبارزه با داعش که نیروهای نامنظم هم بودند، در یک طراحی قوی توانست تروریسمی که آمریکایی‌ها ایجاد کردند را از بین ببرد. تروریسمی که آمریکا سعی کرد از آن در برابر قدرت جمهوری اسلامی ایران استفاده کند و همچنین بتواند فرهنگ  اسلامی را تضعیف و تمدن اسلامی را نابود کند. حداقل می‌توان گفت که نیروهایی که حاج قاسم در مبارزه با داعش به کار گرفت به عنوان یک کشور نبودند که پایتخت داشته باشند و همچنین پایگاه و پادگانی نیز نداشت که بخواهد نیرو تربیت کند.

او ادامه داد: از این رو چنین اقدامات شجاعانه‌ سردار سلیمانی برای قدرت‌های غربی بسیار سنگین بود و راهبردهای آنها را در منطقه، با شکست مواجه کرد. حمله آمریکایی‌ها در چند روز گذشته که باعث کشته شدن نیروهای حشدالشعبی در شرق سوریه و غرب عراق شد، در راستای تقویت داعش بود چراکه نیروهای حشدالشعبی در حال مبارزه با داعش و به نوعی فعال در از بین بردن داعشی های پراکنده هستند. 

این تحلیلگر مسائل منطقه با اشاره به ادامه داشتن راه سردار سلیمانی، بیان کرد: فقدان سردار سلیمانی، ضایعه بزرگی است و در آن شکی نیست اما شاگردان ایشان حضور دارند. شاگردانی که در یمن با تروریست‌ها در حال مبارزه هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز