وزیر امور خارجه در گفتگوی تلویزیونی:

ترور سلیمانی توسط آمریکا اقدامی بزدلانه بود/ هر زمان صلاح بدانیم پاسخ آمریکا را می دهیم/ سوییس پیام گستاخانه آمریکا را آورد و پاسخ قاطعی دریافت کرد

۱۳۹۸/۱۰/۱۳ - ۲۱:۵۲:۰۰
کد خبر: ۹۴۵۱۵۹
ترور سلیمانی توسط آمریکا اقدامی بزدلانه بود/ هر زمان صلاح بدانیم پاسخ آمریکا را می دهیم/ سوییس پیام گستاخانه آمریکا را آورد و پاسخ قاطعی دریافت کرد
وزیر امور خارجه گفت: اقدام آمریکایی ها در به شهادت رساندن سردار سلیمانی بزدلانه بود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، در گفتگوی تلویزیونی گفت: احساس ما این است که آمریکایی ها یک خطای راهبردی انجام داده است و مشورت های نابجایی از سوی سران مرتجع منطقه و رژیم صهیونیستی داده شده است.

او افزود: آمریکایی ها گرفتار کینه خود بابت نابود شدن سرمایه گذاری برای آشوب در منطقه شده اند.

ظریف عنوان کرد: آمریکایی ها با به پرواز درآوردن هواپیماهای خود ضمن نقض حاکمیت عراق سردار ما و فرمانده حشدالشعبی و تعدادی از قهرمانان عراقی را به شهادت رساندند که نتیجه آن خشم بیشتر مردم عراق است.این یک اقدام بزدلانه تروریستی بود.

محمد جواد ظریف گفت: هر زمان و به هر شکلی که صلاح بدانیم پاسخ آمریکا را می دهیم

وزیر امور خارجه ایران درباره ترور شهید قاسم سلیمانی گفت: گرفتار جوسازی و شانتاژ آمریکایی ها نمی شویم، هر زمان و به هر شکلی که صلاح بدانیم پاسخ آمریکا را می دهیم.

ظریف ادامه داد: آنها ناگزیر بودند ایشان را به این شیوه به شهادت برسانند به همان شیوه ای که شهید عماد مغنیه و شهید سید عباس موسوی را به شهادت رساندند که از این روش های تروریسم دولتی استفاده کردند.

او بیان داشت: آنها کینه بسیار عمیقی از سردار داشتند. در مذاکرات بین المللی سوریه، برخی وزرای کشورهای کوچک منطقه در وضعیتی از سردار نام می بردند که گرفتار کینه بودند. آمریکایی ها گرفتار کینه خود شدند.

ظریف با اشاره به پیام سوییس گفت: سوییس به نمایندگی از آمریکا یک پیام بسیار نابخردانه به ایران منتقل کرد و عصر پاسخ مکتوب و مناسب و بسیار محکم به نامه گستاخانه‌ی آمریکا را دریافت کرد. آمریکایی‌ها محبوبیت سردار سلیمانی در منطقه را می‌دانستند کاری کردند چون فکر کردند حیمنه آنها در منطقه از بین رفته است، پمپئو امروز در تماس های متعدد با وزرای خارجه کشورهای دنیا سعی کرده بگوید که این کشور به دنبال دیپلماسی است، اما این حقیقت ندلرد، امرکیاهمان کشوری است که به مذاکره و دیپلماسی پشت کرده است، حاصل این سیاست حذف آمریکا از منطقه است

ظریف ادامه داد: ما ۴۰ سال است اموخیتم که این اقدامات به خلاف خودشان تبدیل می شوند، امام فرمودند هر پرچمی که به زمین می افتند هزاران سردار دیگر برای بلند کردن آن پرچم بر می‌خیزند.

وزیر خارجه تاکید کرد: بعید می‌دانم این آخرین اقدام آمریکا باشد اما بعید است این اقدامات بتواند اراده‌ی ملت ما را متزلزل کند. آنچه که بالندگی مقاومت و بالندگی ملت ایران را تضمین می‌کند این است که این حرکت‌ها مردمی‌اند و بر اساس احساس وابستگی مردم به کشورشان شکل گرفته است. قبلاً خون ایرانیان و عراقی‌ها به دست داعش با هم ممزوج می‌شد، امروز این اتفاق به دست آمریکایی‌ها حاصل شد. من بر اساس آنچه خودم در عراق مشاهده کردم می‌گویم مردم عراق هم خادمان خود را می‌شناسند و می‌دانند شهید سلیمانی و شهید المهندس برای آنها چه کرده‌اند و فردا در تظاهرات خودشان یک بار دیگر به کسانی که خودشان را گول می‌زنند یا دیگران آنها را گول می‌زنند نشان خواهند داد که واقعیت صحنه در عراق چگونه است. 

 

نظر شما