آیین‌نامه اجرایی دریافت عوارض در مناطق آزاد تجاری – صنعتی اصلاح شد

۱۳۹۸/۱۰/۱۴ - ۱۲:۰۴:۲۷
کد خبر: ۹۴۵۳۸۴
آیین‌نامه اجرایی دریافت عوارض در مناطق آزاد تجاری – صنعتی اصلاح شد
هیات­ وزیران با اصلاح آیین­‌نامه اجرایی اخذ عوارض در مناطق آزاد تجاری – صنعتی ایران، سازمان­‌های این مناطق را مکلف کرد تا از شروع فعالیت­‌های بدون مجوز، جلوگیری کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، هیات­ وزیران با اصلاح آیین­‌نامه اجرایی اخذ عوارض در مناطق آزاد تجاری – صنعتی ایران، سازمان­‌های این مناطق را مکلف کرد تا در اجرای این آیین‌­نامه از شروع فعالیت­‌های بدون مجوز و یا ادامه فعالیت­‌هایی که نسبت به تمدید مجوز از سازمان منطقه اقدام نکنند جلوگیری کند.

 براساس تصمیم دولت در جلسه هشتم دی ۱۳۹۸ ماده (۵) الحاقی به آیین نامه اجرایی اخذ عوارض در مناطق آزاد تجاری - صنعتی جمهوری اسلامی ایران و تبصره آن موضوع تصویب نامه شماره ۶۷۱۶۷/ ۵۳۲۲۳ مورخ ۴ شهریور ۱۳۹۵ اصلاح شد.

مجوزهایی که در مهلت مقرر هیچگونه فعالیتی در ارتباط با آن­ها صورت نگرفته باشد، ابطال می­ شود.

همچنین، مجوزهایی که فعالیت موضوع آن­ها در حال انجام بوده ولی در مهلت قانونی مقرر در مجوز تمدید نشده است با تصویب هیات مدیره مطابق دستورالعمل اجرایی أخذ عوارض در مناطق آزاد تجاری – صنعتی در سال اول تأخیر با أخذ عوارض مربوط به آن سال (سال تمدید) به اضافه ۱۰درصد تمدید می­‌شود.

در تمدید برای سنوات بیش از یکسال تأخیر به ازای هر سال اضافه به صورت پلکانی ۱۰ درصد به عوارض مصوب سال تمدید اولیه اضافه می‌شود. تمدید با تأخیر مجوز برای دفعات بعد صرفاً تا دو مرتبه دیگر و برای تأخیرهای کمتر از سه سال صورت خواهد گرفت و از فعالیت واحدهایی که شرایط تعیین شده را رعایت ننموده‌اند،  جلوگیری خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز