رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

شهادت سردار سلیمانی وحدت ایران و جبهه مقاومت را تقویت کرده/ آمریکا از این پس روی آرامش نمی‌بیند/ پاسخ ایران هوشمندانه و مدبرانه است/ سردار قاآنی در بعد عملیاتی چیزی کم از سردار سلیمانی ندارد

۱۳۹۸/۱۰/۱۵ - ۰۵:۰۰:۲۴
کد خبر: ۹۴۵۵۸۴
شهادت سردار سلیمانی وحدت ایران و جبهه مقاومت را تقویت کرده/ آمریکا از این پس روی آرامش نمی‌بیند/ پاسخ ایران هوشمندانه و مدبرانه است/ سردار قاآنی در بعد عملیاتی چیزی کم از سردار سلیمانی ندارد
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، شهادت سردار سلیمانی را اقدامی جنایتکارانه از سوی آمریکا دانست که برخلاف خواست ترامپ، هم جبهه مقاومت را در منطقه تقویت کرده و هم موجب انسجام و وحدت گروه‎های فکری مختلف کشور شده‌است.

«مجتبی ذوالنوری»، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار برنا در بیان آثار مختلف اقدام جنایتکارانه آمریکا گفت: شهادت سپهبد سلیمانی تنفر نسبت به آمریکا را در جهان اسلام و جبهه جهانی مقاومت، افزایش خواهد داد.

او افزود: ترامپ تلاش کرد با اغوای افکار عمومی، این اقدام تروریستی را در راستای دفع خطر از منطقه و آمریکا جا بیندازد، در حالی که ترور سردار سلیمانی مترادف با ترویج تروریسم و تهدید ملت‌های منطقه است.

نماینده مردم قم در مجلس خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی تنها متعلق به ایران نبود بلکه همه رزمندگان جبهه مقاومت در منطقه و دنیا منتقم خون شهید سلیمانی هستند و آمریکا از این پس روی آرامش را نخواهد دید. از سوی دیگر حق قانونی جمهوری اسلامی است که این اقدام تروریستی را پاسخ دهد.

ذوالنوری ادامه داد: کیفیت پاسخ ایران به اقدام تروریستی آمریکا و اینکه پاسخ چه باشد، با چه ابزاری در چه زمانی و در چه مکان و کدام نقطه باشد، در اختیار و تشخیص جمهوری اسلامی است و قطعا به گونه‌ای عمل خواهد کرد که بیشترین منافع را برای ملت ایران و بیشترین آسیب را برای دشمن، داشته‌ باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ایران بسیار هوشمندانه، حساب شده، با تدبیر و به‌موقع عمل خواهد کرد و تحت تاثیر حوادث، احساسات، هیجانات و جهتی که آمریکا می‌خواهد، رفتار نمی‌کند.

او با بیان اینکه این اتفاق روابط ایران و عراق و جبهه مقاومت را محکم‌تر خواهد کرد، افزود: ملت عراق شامل گروه‌ها، مکاتب و ادیان مختلف است که همگی از این حادثه ناراحت و عصبانی هستند. طبیعتا همراهان داعش، بقایای حزب بعث، سلفی‌ها و تکفیری‌ها باید خوشحال باشند اما قاطبه و بدنه مردم عراق از این موضوع، خشمگین و غمگین هستند.

ذوالنوری ادامه داد: فیلم‌های توزیع شیرینی و شادی که در رسانه‌های آمریکایی منتشر شده، آرشیوی و مربوط به مناسبت‌های گذشته و در راستای عملیات رسانه‌ای آمریکاست که پیوست این اقدام، تروریستی بود.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: برخلاف خواست دولت آمریکا، وضعیت کنونی و تاثر ناشی از شهادت سردار سلیمانی باعث رفع شکاف میان گروه‌های مختلف کشور شده و انسجام، وحدت ملی و افزایش همبستگی اجتماعی را به دنبال خواهد‌ داشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، مکتب پرورشی سردار سلیمانی را پویا و زایا دانست و افزود: هر شخصیتی جایگاه ویژه خود را دارد اما مسیر شهید سلیمانی با رفتن ایشان از حرکت نخواهد‌ایستاد و مکتبی که امثال سلیمانی‌ها را پرورش داده، می‌تواند خلا نبود ایشان را پر کند.

او با اشاره به انتخاب به‌موقع سردار قاآنی از سوی مقام معظم رهبری گفت: سردار قاآنی از نظر معنویت، شجاعت، اخلاص و توان عملیاتی چیزی از سردار سلیمانی کم ندارد و یقینا کوچکترین کمبودی در این مسیر حس نخواهد‌شد. عرصه مقاومت به برکت خون شهید سلیمانی آماده‌است و تنها دشمن متضرر خواهد‌شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز