نماینده مردم تهران در مجلس:

اگر سردار سلیمانی نبود باید در خیابان‌های تهران و شیراز با داعش می‌جنگیدیم/ ایالات متحده تا مرزهای ایران آمده بود/ کار ما در ادامه راه، سردار سلیمانی سخت است

۱۳۹۸/۱۰/۱۵ - ۰۵:۳۰:۴۲
کد خبر: ۹۴۵۵۹۹
اگر سردار سلیمانی نبود باید در خیابان‌های تهران و شیراز با داعش می‌جنگیدیم/ ایالات متحده تا مرزهای ایران آمده بود/ کار ما در ادامه راه، سردار سلیمانی سخت است
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر تدبیر سلیمانی در خارج از کشور نبود نه تنها در همسایگی کشور بلکه در خیابان های تهران، مشهد، اصفهان و شیراز باید با تروریسم می جنگیدیم و البته شاهد بودیم، تروریسم تا پشت درب پارلمان آمد.

«احمد مازنی»، عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم تهران در مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در ارتباط با "ویژگی های شهید سردار سپهبد سلیمانی" گفت: شهادت سردار عزیز را تسلیت عرض می کنم، قاسم سلیمانی در تعارض، تضاد و جناح های سیاسی فراتر از دسته بندی ها قرار داشت. سلیمانی یک شخصیت فراجناحی، فراملی و بین المللی است، او به انسان، انسانیت و اسلام در عرصه های جهانی فکر می کرد. شخصیت، اخلاق، منش سردار سلیمانی و تدبیر او مانع رشد تضادها بود.

او درادامه داد: در تاریخ کشورمان چنین اتفاقاتی را مکرر دیدیم، بزرگانی که در صدر انقلاب به وسیله تروریست های آدم کش به شهادت رسیدند. آنها ویژگی هایی از جنس قاسم سلیمانی را داشتند، مانند آیت الله بهشتی، آیت الله دستغیب، شهید هاشمی نژاد و حتی برخی شخصیت هایی که ترورشان ناموفق بود، مثل آیت الله خامنه ای، آیت الله هاشمی، مرحوم شهید رجایی و شهید باهنر. این افراد عامل وحدت در جامعه بودند و دشمنان همه تلاش خود را انجام می دادند که آنها را از سر راه، بردارند.

مازنی بابیان این جمله که "شهید قاسم سلیمانی انچنان که می اندیشید سخن می گفت و انچنان که می فهمید عمل می کرد" گفت: سردار سلیمانی مخلص و باصفا بود در ذات، رفتار و چهره او اخلاص و یگانگی که ریشه در اعتقاد و توحید داشت، دیده می شد. 

او بیان کرد: قاسم سلیمانی با مدیریت که در خارج از ایران داشت و مشاوره نظامی و سیاسی که در خارج از نظام به دولت و ملت های منطقه و ارتش های منطقه ارائه می کرد، تروریسم را در این کشورها به زانو در آورد و موجب شکست تروریسم در کشورهای منطقه شد. اگر تدبیر سلیمانی در خارج از کشور نبود نه تنها در همسایگی کشور بلکه در خیابان های تهران، مشهد، اصفهان و شیراز باید با تروریسم می جنگیدیم و البته شاهد بودیم، تروریسم تا پشت درب پارلمان آمد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: قاسم سلیمانی در کنار سرداران و سربازان عزیزی که همراه و هم فکر او بودند از حضور تروریسم به کشور جلوگیری کردند. رفتار سلیمانی در کنار مدیریت و تدبیر دستگاه دیپلماسی کشور نقش مکمل و هم افزایی داشت، ایالات متحده تا کنار مرزهای ما امده بود و سلیمانی، این تهدید را در خود کشورهای هدف مدیریت کرد و اجازه نداد، امریکایی ها در مرزها احساس قدرت کنند. 

او گفت: در صدر انقلاب شعار می دادیم "ایران پر از بهشتیه دشمن در چه فکریه" این شعارها از جهت ادامه دادن راه بهشتی ها و قاسم سلیمانی ها درست است ولی  این خلاء را به سادگی نمی توان پر کرد زیرا آن شخصیت کاریزما، معنوی و همراه با اخلاص تکرار نشدنی است. کار ما در ادامه راه سردار سلیمانی سخت است باید مصمم باشیم، وحدت راحفظ کنیم و مراقب نفوذ شیاطین باشیم.

نماینده مردم تهران در تحلیل خود از واکنش ایران در خصوص  این جنایت بیان کرد: تعبیر رهبری که فرمدند، «امریکا بداند دوره بزن در رو گذشته است»، اساس واکنش باید باشد. رهبری، نیروهای مسلح، دستگاه دیپلماسی ایران، مجلس و دولت ایران از همه ظرفیت ها برای این خون به ناحق ریخته استفاده می‌کنند.

مازنی تاکید کرد که اسراییل می داند ایران استراتژیست است و از جایی انتقام می گیرد که در خیالشان نمی گنجد، این انتقام گرفته می شود.

او ادامه داد: براساس اطلاعات و امار در طول چهل سال گذشته بیش از بیست هزار شهید ترور داده‌ایم. کسانی که به دست منافقین، کمله، اشرار و گروه های وابسته به قدرت های استکباری به شهادت رسیدند. قاسم سلیمانی در خط مقدم فرماندهی مبارزه با داعش، النصره و القاعده حضور هدایتگر و موثر داشت. ایران قربانی تروریسم است. مظلومیت مضاعف ایران در این است که فرمانده‌های ضد تروریسم کشورمان را به نام مبارزه با تروریسم به دست امریکایی ها به شهادت می‌رسانند. امریکا بوجود اورنده داعش و القاعده است اما به نام مبارزه با تروریسم با امثال قاسم سلیمانی ها، رفتار ناجوانمردانه انجام داد. در کنار هر نوع انتقام نظامی و سیاسی باید به لحاظ فرهنگی و رسانه ای نیز افکار عمومی دنیا در جریان مظلومیت ایران، قرار بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز