عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مردم از طبقات مختلف در مواجه با ما می‌گویند جای آیت الله خالی است/ آیت الله هاشمی در تصمیمات راهبری سنجیده عمل می‌کرد

۱۳۹۸/۱۰/۱۹ - ۰۵:۳۳:۵۹
کد خبر: ۹۴۷۱۲۱
مردم از طبقات مختلف در مواجه با ما می‌گویند جای آیت الله خالی است/ آیت الله هاشمی در تصمیمات راهبری سنجیده عمل می‌کرد
عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور جای خالی تفکر و اندیشه آیت الله هاشمی، احساس می‌شود.

«محمد هاشمی»، عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام، در خصوص تدبیر و درایت مرحوم هاشمی رفسنجانی در تصمیم‌گیری‌های حساس به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: مردم از طبقات مختلف در مواجه با ما می‌گویند جای آیت الله خالی است و اگر ایشان بود، اوضاع را کنترل می‌کرد و وضع به این شکل نمی‌شد. طبعا ایشان فردی آینده‌نگر بود و در تصمیمات راهبردی و کاربردی، سنجیده عمل می‌کرد.

او افزود: مرحوم هاشمی به گونه‌ای تصمیم می‌گرفت که حوادث غیر متقربه اتفاق نیافتد. لذا با توجه به شرایط فعلی کشور جای خالی تفکر و اندیشه ایشان احساس می‌شود.

این عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت با تاکید بر اینکه مرحوم هاشمی به آثار تصمیم‌گیری‌ها توجه می‌کرد، تصریح کرد: با توجه به تجربه آیت الله، در مدیریت کشور کمتر با این نوع مسائل مواجه می‌شدیم به عنوان مثال ایشان در رابطه با قضیه بنزین طرح افزایش پلکانی قیمت بنزین را داشتند که براساس آن هر سال درصد نامحسوسی به قیمت انرژی اضافه می شد و تاثیر زیادی بر معیشت مردم نمی‌گذاشت.

هاشمی ادامه داد: در  نهایت این طرح را با چند سال تعویق به صورت ناگهانی اجرا کردند که با این پیامدها مواجه شدیم. لذا در شیوه در مدیریت و تصمیم گیری باید مخاطب را شناخت و حساب زندگی مردم را کرد.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه" افزایش قیمت‌ها بر روی زندگی عده‌ای تاثیر ندارد"  خاطر نشان کرد: اما درصد بالایی از جمعیت کشور که درآمد ثابت دارند و حقوق بگیر هستند بحث تورم و گرانی بر زندگی آنها بسیار موثر است. بنابراین تصمیمات باید متناسب با حوزه تاثیر گذاری بر روی مخاطبین و اقشار گرفته شود، که مرحوم هاشمی بر همین اساس تصمیم می‌گرفت.

نظر شما