عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی:

سال ۸۸ پدرم گفت بچه های من با بچه های مردم فرقی ندارند/ با رفتن پدرم ثبات کشور به هم ریخته است

۱۳۹۸/۱۰/۱۹ - ۰۵:۲۸:۱۷
کد خبر: ۹۴۷۱۴۴
سال ۸۸ پدرم گفت بچه های من با بچه های مردم فرقی ندارند/ با رفتن پدرم ثبات کشور به هم ریخته است
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: درست است که پدرم سمت اجرایی نداشت اما براساس نفوذ معنوی که داشت و اقبالی که مردم نسبت به ایشان نشان دادند، به نوعی ثباتی را در کشور بوجود آورده بود.

«فائزه هاشمی» عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، با توجه به نزدیک شدن به سالروز رحلت مرحوم آیت الله هاشمی، با اشاره به جریانات بعد از انتخابات 88 به خبرنگار سیاسی برنا گفت: به دنبال اتفاقات ناشی از انتخابات در سال 88، من، دخترم و سه نفر دیگر از اعضای خانواده‌ام، که همسر حسین مرعشی هم جزو آنها بود، دستگیر شدیم. بعد از دستگیری ما، پدرم برای آزادی اعضای خانواده‌اش به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحت فشار بود که در حمایت از برخی موارد و در مقابل خواست اعتراض مردم بیانیه بدهد و حمایت کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: در این زمان احساس می‌شد که برای آزادی ما باج می‌خواهند اما مرحوم هاشمی حاضر نبود به خاطر ایستادن در کنار برخی بخش‌ها این کار را انجام دهد. لذا ایشان چنین بیانیه‌ای را صادر نکرد، پیگیری‌ها برای آزادی ما را متوقف کرد، در کنار مردم ایستاد و اعلام کرد بچه‌های من مانند بچه‌های همه مردم هستند. در نهایت تا آخر شب ما را آزاد کردند اما پدرم حاضر نشد بیانیه‌ای را که به آن اعتقاد نداشت به خاطر آزادی اعضای خانواده‌اش، صادر کند و در کنار مردم ایستاد.

هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جای خالی مرحوم هاشمی در فضای سیاسی کشور اشاره کرد و تصریح کرد:  بعد از رفتن پدرم ثباتی که بر اثر قرار گرفتن کشور در مسیر  اصلاح سیاست‌های موجود داخلی، خارجی و پشتیبانی از اصلاح طلبان و روحانی به وجود آمده بود، فروپاشید. لذا بعد از فوت ایشان نه تنها تغییری نمی‌بینیم بلکه روز به روز شرایط به سمت تنگ‌تر شدن پیش می‌رود.

این نماینده اسبق مجلس ادامه داد: درست است که پدرم سمت اجرایی نداشت اما براساس نفوذ معنوی که داشت و اقبالی که مردم نسبت به ایشان نشان دادند، به نوعی ثباتی را بوجود آورده بودند که بعد از رفتن ایشان مشاهده می‌کنید سطح اعتراضات وسیع‌تر می‌شود و مشکلاتی برای مردم ایجاد می شود که گروه های مختلف مردم از همه اقشار به خیابان می آیند و تحصن می‌کنند.

هاشمی افزود: حضور ایشان آرامشی به مردم می‌داد که امید داشتند اتفاقات خوبی خواهد افتاد اما با رحلت مرحوم هاشمی این امید از مردم گرفته شد و این اعتراضات نشانه از بین رفتن امید در میان مردم است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان عنوان کرد: اگر در حوادث آبان ماه 98 مرحوم هاشمی حضور داشت سعی می‌کرد از مردم دلجویی شود و مطالبات مردم را پیگیری کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز