رییس سازمان برنامه و بودجه:

بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رونق تولید در نظر گرفته شده است/ نرخ بیکاری ده و شش دهم درصد است

۱۳۹۸/۱۰/۱۷ - ۲۰:۴۴:۱۶
کد خبر: ۹۴۷۳۰۱
بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رونق تولید در نظر گرفته شده است/ نرخ بیکاری ده و شش دهم درصد است
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت:نرخ بیکاری در پاییز سال جاری در مقایسه با پاییز سال گذشته کاهش داشته و بیکاری در حد ده و شش دهم درصد است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد باقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه پس از نشست امروز (سه شنبه)  ۷ عضو کابینه با رییس مجلس در خصوص راهکارهای رونق تولید با تاکید بر اینکه در جلسه امروز علاوه بر اینکه مجلس موضوعات را از نگاه تقنینی مورد بررسی قرار داد، رئیس سازمان برنامه و بودجه به نیابت از دولت  باید برای تحقق تولید و اشتغال برنامه ریزی کند و منابع مالی لازم را در جایگاه بودجه‌ای تعیین نمایند و بر اجرای آن کنترل داشته باشد، در این نشست حضور داشت، گفت: برای اینکه موضوع تولید و اشتغال اجرایی شود مجموعه‌ای از برنامه‌های که شامل برنامههایی در زمینه سیاست‌های فعال بازار کار، بخش صنعت، نوسازی بافت‌های فرسوده، حمایت از شرکتهای دانش بنیان و بخش کشاورزی می‌شود، در نظر گرفته شده است.

 رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در سال جاری برای رونق تولید حدود ۵۴ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، با هر یک از دستگاه‌های که باید برنامه‌های رونق تولید را اجرا کنند در سازمان برنامه و بودجه موافقتنامه‌ای امضا کرده ایم و ۲۰ درصد از منابع اولیه تخصیص پیدا کرده است و با ارائه گزارش کار منابع بعدی را دریافت می‌کنند.

نوبخت با بیان اینکه "سال گذشته با موافقت مقام معظم رهبری بیش از یک میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی جهت تولید اشتغال اختصاص پیدا کرد." تصریح کرد: درحال حاضر معادل ریالی آن در خزانه وجود دارد و از این محل ۲۰ درصد اولیه موافقتنامه با دستگاه‌های اجرایی پرداخت شده است، تنها اقدامی که مشکلات تامین مالی ندارد موضوع تولید اشتغال است.

او افزود: در تابستان و پاییز سال جاری در مقایسه با تابستان و پاییز سال گذشته بر اساس آمار ارائه شده توسط مرکز آمار شاهد افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری بوده‌ایم، نرخ بیکاری در پاییز سال جاری در مقایسه با پاییز سال گذشته کاهش داشته و بیکاری در حد ده و شش دهم درصد است.

نوبخت در رابطه با جمعیت شاغل کشور عنوان کرد: در پاییز سال ۹۸ در مقایسه با پاییز سال گذشته حدود ۴۷۰ هزار نفر به جمعیت شاغل کشور اضافه شده و این رقم خالص اشتغال است، حدود ۳۲۰ هزار نفر از تعداد بیکاران کشور در پاییز سال جاری نسبت به پاییز سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه خاطر نشان کرد:اگر برنامه و نظارت داشته باشیم در شرایط تحریم نیز می‌توانیم فرصت شغلی ایجاد و نرخ بیکاری را کاهش دهیم، امیدواریم تا پایان سال جاری برای فصلهای آینده نیز بهبود رشد اقتصادی را شاهد باشیم، خوشبختانه در پاییز سال جاری نرخ رشد بخش کشاورزی با توجه به نزولات جوی و برنامه‌های کشت گلخانه‌ای به ۷ درصد رسید ضمن اینکه صنعت کشور وضعیت خوبی نداشت.

نوبخت در پایان اضافه کرد: امیدواریم آنگونه که مجامع جهانی مانند صندوق بین المللی پول و بانک جهانی پیش بینی کرده‌اند در سال ۲۰۲۰ اقتصاد ایران از رکود خارج و با رشد مثبت آن را اعلام کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز