کارشناس مسائل خاورمیانه:

آمریکا دست به عمل شتاب‌زده بزند رژیم صهیونیستی هدف حمله قرار می‌گیرد/ توانمندی دفاعی و بازدارنگی ایران در محاسبات پنتاگون نمی‌گنجید

۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۱۰:۵۴:۴۹
کد خبر: ۹۴۷۴۷۵
آمریکا دست به عمل شتاب‌زده بزند رژیم صهیونیستی هدف حمله قرار می‌گیرد/ توانمندی دفاعی و بازدارنگی ایران در محاسبات پنتاگون نمی‌گنجید
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: اگر آمریکا و شخص دونالد ترامپ دست به ماجراجویی بزند و بخواهد به ایران و یا منافع این کشور حمله کنند، قطعا تمام پایگاه‌های آمریکا در منطقه و مخصوصا در کشورهای حوزه خلیج فارس هدف قرار خواهند گرفت.

«حسن هانی‌زاده»کارشناس مسائل خاورمیانه در ارزیابی حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: اقدام سپاه پاسداران در حمله به پایگاه مهم و استراتژیک آمریکا موسوم به عین‌الاسد در استان الانبار در غرب عراق  پاسخی به اراده و خواست ملت ایران برای گرفتن انتقام خون شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس بود. این اقدام نیروهای مسلح ایران از چند زاویه قابل تجزیه و تحلیل است. نخست زمان این حمله موشکی در ساعت 1:20 دقیقه بامداد، یعنی زمانی که دونالد ترامپ فرمان ترور سردار سلیمان و همرزم وفادارش ابومهدی المهندس صادر کرد، صورت گرفت.

او با بیان اینکه " براساس گزارش‌های دریافتی این پایگاه آسیب جدی دیده است" افزود: به لحاظ مکانی پایگاه عین‌الاسد با عنوان پایگاه مادر آمریکا در منطقه تلقی می‌شود و مجهز به تجهیزات بسیار پیچیده است. وجود سامانه‌های رصد تحرکات زمینی و هوایی در این پایگاه، رادارهای پیشرفته و فرودگاه نظامی در عین الاسد اهمیت خاصی به این پایگاه داده است.

هانی‌زاده تصریح کرد: توانمندی دفاعی و بازدارنگی ایران در محاسبات پنتاگون نمی‌گنجید. پاسخ سریعی که ایران به جنایت آنها داد آمریکایی‌ها و کارشناسان نظامی را شگفت‌زده کرد و به همین دلیل منطقه به سمت شرایط خاصی حرکت خواهد کرد. هم‌اکنون مردم عراق به خصوص عشایر فرات میانه و جنوب عراق از مرجعیت این کشور خواسته‌اند فرمان و فتوا علیه نیروهای آمریکایی را صادر کنند که اگر این اتفاق بیافتد نیروهای آمریکایی در عراق دچار آسیب جدی خواهند شد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه به نقش رژیم صهیونیستی در ترور سردار سلیمانی تاکید کرد و افزود: رژیم صهیونیستی و مقامات این رژیم در تشویق دونالد ترامپ برای ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس نقش داشتند. لذا رژیم صهیونیستی از سوی محور مقاومت مورد حمله قرار خواهد گرفت و اگر امریکا دست به عمل شتاب‌زده بزند رژیم صهیونیستی هدف حمله نیروهای محور مقاومت قرار خواهد گرفت.

هانی‌زاده در خصوص ابعاد سیاسی این حادثه تروریستی خاطر نشان کرد: پس از اقدامات تروریستی آمریکا در حوزه سیاسی دو اتفاق مهم رخ داد. پارلمان عراق با تصویب طرحی از دولت عراق خواست که نیروهای آمریکایی را از خاک عراق اخراج کند و اقدام مجلس شورای اسلامی طرح شناسایی نیروهای آمریکایی به عنوان نیروهای تروریستی، را با قید سه فوریت تصویب کرد. این دو اقدام سیاسی به صورت هماهنگ میان دو پارلمان ایران و عراق شکل گرفت و همه نیروهای آمریکایی در منطقه هم اکنون به عنوان نیروهای تروریستی شناسایی خواهند شد و حق ایران برای پاسخ‌گویی به تجاوزات و اقدامات ماجراجویانه آمریکا کاملا محفوظ است.

او در ارزیابی اقدام آمریکا در پاسخ حمله موشکی ایران به عین الاسد و اینکه آیا این پاسخ ممکن است به داخل ایران کشیده شود، اظهار کرد: اگر آمریکا و شخص دونالد ترامپ دست به ماجراجویی بزند و بخواهد به ایران و یا منافع این کشور حمله کنند، قطعا همه پایگاه‌های آمریکا در منطقه و مخصوصا در کشورهای حوزه خلیج فارس هدف قرار خواهند گرفت. این کشورها هم‌اکنون بسیار آسیب پذیرند و نقش کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ماجراجویی‌های آمریکا علیه ایران بسیار پررنگ بوده است. در واقع این کشورها باید فاصله خود را با سیاست‌های آمریکا افزایش بدهند و مشخص کنند که خواهان امنیت در منطقه هستند و یا می خواهند همچنان در کنار آمریکا قرار بگیرند. لذا ایران پاسخ لازم را خواهد داد و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به شدت تحت تاثیر قرار خواهند گرفت چرا که ایران امکانات بازدارنده بسیار قوی دارد و می‌تواند در زمان و مکان مناسب به تجاوزات احتمالی آمریکا پاسخ دهد.

هانی‌زاده در رابطه با امکان وقوع جنگ جهانی سوم تصریح کرد: نمی توان مسائل را سریع پیش بینی کرد اما هر چیزی ممکن است اتفاق بیافتد. چنانچه آمریکایی‌ها دست به عکس العمل شتاب‌زده بزنند قطعا ایران پاسخ خواهد داد، محور مقاومت ورود خواهد کرد. کشورهای دیگر هم قطب‌بندی خود را به نوعی آشکار خواهند کرد، یا در کنار ایران یا آمریکا قرار خواهند گرفت و این به معنای آغاز جنگ جدیدی در جهان خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز