رئیس دفتر رئیس جمهور:

برای اولین بار یک پایگاه آمریکایی مورد حمله قرار گرفت

۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۱۲:۵۲:۱۰
کد خبر: ۹۴۷۶۴۲
برای اولین بار  یک پایگاه آمریکایی مورد حمله قرار گرفت
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت:آمریکایی‌ها باید بدانند که با ترور شهید سلیمانی، از خط قرمز ایران خارج شدند و باید هزینه بسیار سنگینی را بدهند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمود واعظی»، رئیس دفتر رئیس جمهور، روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با تسلیت جانباختن شماری از هموطنان در حادثه روز گذشته در کرمان و همچنین سانحه صبح امروز (چهارشنبه)سقوط هواپیما در خلج‌آباد شهریار،  به عملیات سپاه پاسداران به پایگاه هوایی آمریکا در عراق اشاره کرد و گفت: از ابتدا اعلام کردیم این کار (ترور سردار سلیمانی) بدون پاسخ نمی‌ماند و قطعا انتقام گرفته خواهد شد. همان‌طور که نظام، دولت و مردم وعده کرده بودند این کار انجام شد و اقدام بسیار مهمی بود.

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد: تا جایی که می‌دانم نخستین باری است که یک پایگاه آمریکایی در جایی مورد حمله قرار می‌گیرد؛ که اقدام بسیار شجاعانه‌ای بود. البته خبرهای مختلفی هم بیرون می‌آید و آمریکایی‌ها به دنبال خفیف جلوه دادن این اتفاق هستند که البته این کار را برای افکار عمومی خودشان انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه این حمله نظامی تنها انتقام نبوده است، گفت: مصوبه پارلمان عراق نیز یک نوع انتقام بود. وحدت مردم ایران و عراق و دو دولت هم، انتقامی دیگر و وحدتی که در داخل ایران ایجاد شد و سیل خروشان مردم هم انتقام دیگری بود.  

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی محور و مرکز ثقل مقاومت بود. وی فقط یک قهرمان ملی برای ایران نبود بلکه قهرمان مقاومت برای منطقه بود.

واعظی گفت: سردار قاسم سلیمانی طرفداران بسیاری دارد و قطعا این طرفداران براساس صلاحدید خود، وظیفه‌شان را انجام می‌دهند که البته هیچ ارتباط حقوقی به جمهوری اسلامی ایران ندارد.

وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها باید بدانند که با ترور شهید سلیمانی، از خط قرمز ایران خارج شدند و باید هزینه بسیار سنگینی را بدهند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه اگر آمریکا بخواهد به حمله موشکی سپاه پاسداران در هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی واکنش نشان بدهد، پاسخ جدید ایران در چه سطحی خواهد بود، تصریح کرد: معمولا پاسخ‌ها به شکلی است که  نباید کاملا روشن باشد تا طرف مقابل آمادگی کامل را پیدا کند. اگر آمریکایی‌ها دوباره بخواهند حمله کنند، تردیدی نیست که ایران اقدام متقابل انجام می‌دهد و آنرا بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت.

نظر شما