چگونه ایران با ۱۵ موشک، ۳۰ نقطه عین الاسد را زد؟

۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۱۶:۲۲:۱۷
کد خبر: ۹۴۷۸۰۴
چگونه ایران با ۱۵ موشک، ۳۰ نقطه عین الاسد را زد؟
ساعتی قبل سپاه پاسداران ده ها فروند موشک به سمت پایگاه عین الاسد که مقر آمریکایی‌ها در عراق است، شلیک کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، ساعتی قبل سپاه پاسداران ده ها فروند موشک به سمت پایگاه عین الاسد که مقر آمریکایی‌ها در عراق است، شلیک کرد. پایگاه عین الاسد در عراق، یک فرودگاه نظامی با باند فرود به طول ۴۰۰۰ متر است.

این پایگاه در اختیار نیروهای اشغالگر آمریکایی قرار دارد و بزرگترین پایگاهی است که در اختیار آنهاست.

پس از انتشار این خبر برخی رسانه ها با اهداف خاص این موضوع را مطرح کردند که سپاه پاسداران چگونه با 15 موشک توانسته حدود 30 نقطه را در عین الاسد هدف قرار دهد.

نکته قابل تامل این است که در این حمله انتقام جویانه، سپاه از بمب خوشه ای (قیام) استفاده کرده است. قابلیت این بمب ها این است که در مرحله اصابت به صورت همزمان سه نقطه را هدف قرار می دهد.

جزییات موشک خوشه ای به شرح زیر است:

مهمات خوشه‌ای به انواع وسایل انفجاری گفته می‌شود که در اثر یک انفجار اولیه تعداد زیادی مهمات کوچک‌تر را در منطقه انفجار پخش می‌کنند تا با فاصله زمانی پس از انفجار اول منفجر شوند. هدف اصلی از کاربرد مهمات خوشه‌ای که در طول جنگ جهانی دوم ساخته شدند افزودن به شعاع تأثیر بمب و جلوگیری از پیشروی نظامی است. در بمب معمولی فقط ناحیه نزدیک به محل انفجار تخریب می‌شود ولی مهمات خوشه‌ای با پراکندن تعداد زیادی از بمب‌های کوچک‌تر بر منطقه وسیع‌تری تأثیر می‌گذارند. مهمات خوشه‌ای به صورت بمب خوشه‌ای، گلوله توپ خوشه‌ای و کلاهک موشک خوشه‌ای ساخته شده‌ است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز