وزیر خارجه پاکستان به ایران سفر می کند

۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۱۷:۵۸:۴۵
کد خبر: ۹۴۷۸۲۴
وزیر خارجه پاکستان به ایران سفر می کند
«عمران خان» نخست وزیر پاکستان روز چهارشنبه با هدف پیشبرد تلاش های این کشور برای کمک به تنش زدایی در منطقه از وزیر خارجه خود خواست تا به ایران سفر کند.

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، عمران خان در یک پیام توییتری اعلام کرد که پاکستان آماده پیشبرد صلح در منطقه است اما هرگز به بخشی از درگیری/جنگ تبدیل نخواهیم شد.

وی از «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان خواست تا مقدمات سفر خود به جمهوری اسلامی ایران، عربستان و آمریکا را فراهم کند.

عمران خان افزود که وزیر خارجه پاکستان با همتایان خود دیدار و چشم انداز دولت پاکستان برای صلح و اجتناب از درگیری را ابلاغ خواهد کرد.

نخست وزیر پاکستان همچنین از ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش این کشور خواست تا با فرمانده های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، عربستان و آمریکا ارتباط برقرار کرده و پیام صریح اسلام آباد  مبنی بر آمادگی برای صلح منطقه ای و ملحق نشدن به درگیری ها را ابلاغ کند.

ساعاتی پیش نخست وزیر پاکستان در دیدار وزیر امور مذهبی سلطنت عمان در اسلام آباد با ابراز نگرانی عمیق نسبت به اوضاع کنونی در خاورمیانه و خلیج فارس گفت: جنگ به نفع هیچ کس نیست و باید اقدامات فوری برای تنش زدایی در منطقه به کار گرفته شود.

نظر شما