اعتراض شدید الجعفری به سکوت شورای امنیت در مورد ترور سردار سلیمانی

۱۳۹۸/۱۰/۲۰ - ۰۲:۵۵:۱۹
کد خبر: ۹۴۸۲۰۹
اعتراض شدید الجعفری به سکوت شورای امنیت در مورد ترور سردار سلیمانی
"بشار الجعفری" نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد پنجشنبه شب در واکنش به اقدام تروریستی آمریکا در ترور سپهبد قاسم سلیمانی و "ابومهدی المهندس" گفت: چگونه شورای امنیت می‌تواند در خصوص اقدام آمریکا برای ترور فرماندهان ایرانی و عراقی که با تروریست‌های داعش و جبهه النصره می‌جنگیدند، سکوت اختیار کند.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از "سانا"، الجعفری همچنین نسبت به سکوت شورای امنیت در خصوص تجاوزات آشکار نظامیان خارجی در کشورش ابراز شگفتی کرد و افزود: این شورا نسبت به حاضر نشدن کشورهای اروپایی برای پذیرش تروریست‌های این کشورها و خانواده‌های آنان در سوریه نیز بی توجهی می‌کند.

وی بار دیگر خطاب به شورای امنیت گفت: چرا شما نسبت به ادامه اشغالگری اسرائیل در خاک فلسطین و جولان اشغالی سوریه سکوت کرده‌اید و از اقدامات آمریکا در مشروعیت بخشی به شهرک سازی‌های تل آویو در اراضی اشغالی چشم‌پوشی می‌کنید.

مایک پمپئو وزیر امورخارجه ترامپ ۲۷ آبان ماه گفته بود:دولت آمریکا "پس از مطالعه دقیق مباحث حقوقی همه طرف‌ها" اعلام می‌کند که شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری مغایر با حقوق بین‌الملل نیست.

الجعفری با اشاره به این که اعتبار و جایگاه سازمان ملل متحد از سوی بسیاری از کشور مورد تردید واقع شده است، نسبت به این که این نهاد نیز به مانند "جامعه ملل" که به خاطر فشار قدرت‌های بزرگ منحل شد، هشدار داد.

الجعفری به اقدام آمریکا درخصوص عدم صدور روادید برای "محمد جواد ظریف"اعتراض کرد و افزود: کشور میزبان با این کار شورای امنیت را از شنیدن دیدگاه نماینده کشوری محروم کرد که در حفظ صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه نقشی کلیدی دارد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در پایان اظهار کرد: این اقدام آمریکا نقض توافقنامه مقر سازمان ملل و کنوانسیون‌های بین‌المللی است که بر برخورداری از حقوق برابر اعضای این سازمان تأکید دارد.

ظریف قرار بود برای سخنرانی در اواسط ماه جاری (دی ماه) اجلاس ویژه شورای امنیت درباره اهداف "منشور" در هفتاد و پنجمین سالگرد تشکیل سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کند که کاخ سفید بامداد سه‌شنبه از صدور روادید برای وی جلوگیری کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز