مردم آمریکا در نظرسنجی یو اس آ تودی: ترور سردار سلیمانی آمریکا را ناامن کرد

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۰۱:۵۳:۴۳
کد خبر: ۹۴۸۴۵۱
بیش از نیمی از شهروندان آمریکا ضمن محکومیت اقدام ترامپ، گفتند ترور قاسم سلیمانی، فرمانده ارشد نظامی ایران، آمریکا را ناامن‌تر کرده است

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بیش از نیمی از شرکت کنندگان آمریکایی در یک نظرسنجی رفتار آمریکا را در قبال ایران محکوم کردند.
در سوم ژانویه (۱۳ دیماه)، (سردار سپهبد) قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی ایران به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در یک حمله پهپادی آمریکا در فرودگاه بین المللی بغداد کشته شد.
بر اساس نظرسنجی مشترک یو اس‌ ای تودی/ ایپسوس (Ipsos) که در روز پنجشنبه منتشر شد ۵۵ درصد از شهروندان آمریکایی گفتند ترور قاسم سلیمانی، فرمانده ارشد نظامی ایران، آمریکا را ناامن‌تر کرده است، و فقط حدود ۲۵ درصد ادعا کردند کشورشان امن‌تر شده است.
در پی ترور این فرمانده بلندپایه نظامی ایرانی، ایران با ۱۵ موشک بالستیک به پایگاه نظامیان آمریکایی عین الاسد و یک پایگاه در اربیل عراق حمله کرد.
۵۲ درصد از آمریکایی‌ها رفتار رئیس جمهور کشورشان را در قبال ایران محکوم کردند و آن را "بی پروا" دانستند که این رقم دو برابر کسانی بود که اینگونه فکر نمی‌کردند.
حدود ۵۲ درصد از شرکت کنندگان همچنین اعلام کردند که این حمله (ترور سردار سلیمانی) احتمال مبادرت ایران به توسعه برنامه هسته‌ای اش را بیشتر می‌کند.
در این نظرسنجی آنلاین که در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه انجام شد ۱۰۰۵ فرد بزرگسال شرکت کردند و ضریب خطای آن ۳/۵ درصد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز