نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس:

خطاکاران بر اساس مقررات قانون جرائم نیروهای مسلح مستوجب مجازات هستند/ دادگاه نظامی می‌تواند علنی برگزار شود

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۱۷:۰۸:۵۷
کد خبر: ۹۴۸۸۶۶
خطاکاران بر اساس مقررات قانون جرائم نیروهای مسلح مستوجب مجازات هستند/ دادگاه نظامی می‌تواند علنی برگزار شود
کاظمی می‌گوید: اگر خطا و غفلتی را انجام داده باشند حتما بر اساس مقررات قانون جرائم نیروهای مسلح مستوجب مجازات هستند.

پس از انتشار بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح ایران، مبنی بر هدف قرار گرفتن هواپیمای اوکراینی به دلیل خطای انسانی و به صورت غیر عمد، ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه به رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح ایران دستور داد تا اقدامات قضایی مربوط به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی به سرعت انجام شود.

همچنین حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان‌کل کشور در نامه‌ای خطاب به دادستان نظامی تهران، دستور بررسی فوری ماجرا را داد.

«محمد کاظمی»، نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس درباره ورود قوه قضائیه به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و مجازات متخلفان به خبرنگار برنا گفت: بالاخره وظیفه حفظ فضای امنیتی کشور بر عهده‌ی یک دسته یا واحد، سپاه یا ارتش و دیگر نیروها است. اینها اگر خطا و غفلتی را انجام داده باشند حتما بر اساس مقررات قانون جرائم نیروهای مسلح مستوجب مجازات هستند.

او تشخیص میزان قصور را وظیفه کارشناسان امر دانست و اظهار داشت: تشخیص میزان غفلت، میزان خطا و میزان قصور بر عهده‌ی کارشناسان امر است که بررسی کنند و به نسبت تقصیر افراد آنها را مجازات کنند. موارد قانونی اعمال خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس درباره دادگاه‌ متهمین این حادثه بیان داشت: دادگاه این دست از اتهامات دادگاه نظامی است و می‌تواند علنی هم برگزار شود. موضوع محرمانه‌ای در میان نیست.

کاظمی قوه قضائیه را مسئول بررسی ابعاد قضائی این حادثه دانست و گفت: بالاخره اتفاقی رخ داده است و عده‌ای مسئول هستند، از جمله قوه قضاییه مسئول است که به بعد قضایی این حادثه ورود کند که ورود هم کرده است باید ببینیم چه خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز