برگزاری مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی در مادرید

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۱۷:۵۲:۰۳
کد خبر: ۹۴۸۸۷۳
برگزاری مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی در مادرید
مراسم بزرگداشت شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر هم‌رزمان آنها امروز(شنبه ۲۱ دی) در سفارت جمهوری اسلامی در مادرید و با حضور ایرانیان مقیم و اتباع سایر کشورها برگزار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه (۱۳ دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، با شلیک موشک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

حسن قشقاوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با برشمردن امتیازات برجسته شهید سلیمانی، حضورش در جبهه‌های نبرد و نقش او در جنگ با داعش را اساسی‌ دانست.

وی افزود: ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر شهدا، حمله به نمادهای دو تمدن چند هزار ساله بین النهرین در عراق و تمدن ایران بود.

قشقاوی ادامه داد: اروپایی‌ها یک فرصت طلایی دارند تا به فکر یک سیاست خارجی و دفاعی مستقل از آمریکا باشند زیرا کاخ سفید با وجود اینکه ادعا دارد در قالب ناتو با اروپا همراه است اما منافع اروپا را در نظر نمی‌گیرد.

« گوستاوو مورالس » سیاستمدار، تحلیلگر، روزنامه‌نگار و نویسنده اسپانیایی دو کتاب به نام‌های «ایران امام خمینی» و «ایران در جهان» نیز در سخنانی در توصیف سردار سلیمانی گفت، ایشان یک مبارز ساده نبود بلکه بزرگ مردی از نسل جنگجویان پارس بود.

وی افزود: شاید سردار سلیمانی را ترور کردند اما اندیشه‌ها و ایده‌های او امروز از هر زمان دیگری زنده‌تر است.

مورالس با بیان اینکه سردار سلیمانی یک شهید زنده بود، افزود: آمریکا همواره ناقض مقررات بین‌المللی بوده و نقض حقوق بین‌الملل از سوی این کشور امر جدیدی نیست.

« یاسر عبدالحسین » کاردار سفارت عراق در اسپانیا نیز در سخنانی ضمن ادای احترام به مقام این شهدا، با ذکر مجاهدت‌های آنها در مقابل داعش، شکست این گروه تروریستی را مرهون تلاش‌های این سرداران رشید دانست.

وی همچنین وداع و تشییع میلیونی شهیدان توسط مردم در ایران و عراق را نشان دهنده ارادت انسان‌های آزاده به حریت و حق‌طلبی شهیدان دانست.

کاردار سفارت عراق ضمن تاکید بر پیوندهای عمیق میان مردم ایران و عراق گفت، هیچگاه میان دو کشور جدایی نخواهد افتاد. 

« عبدالغنی المعمار » رئیس جمعیت فرهنگی‌ اهل البیت(ع) اسپانیا نیز در این مراسم گفت: آمریکا در طول سالیان اخیر مرتکب اشتباهات بزرگی‌ شد و یکی‌ از آنها به شهادت رساندن سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس بود؛ با این فکر که اراده و مقاومت ملت‌های منطقه به پایان خواهد رسید.

وی تاکید کرد: آمریکا باید بداند که با به شهادت رساندن این افراد، ما امروز، فردا و هر روز دیگر به قاسم سلیمانی، ابومهدی و دیگر شهدا تبدیل خواهیم شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز