ترامپ ادعاهایش درباره ترور شهید قاسم سلیمانی را تکرار کرد

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۱۸:۵۲:۲۶
کد خبر: ۹۴۸۸۸۶
ترامپ ادعاهایش درباره ترور شهید قاسم سلیمانی را تکرار کرد
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه در توییتی با تکرار ادعای خود درمورد سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه، از دموکرات‌ها انتقاد کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ترامپ در این توییت نوشت: چپ رادیکال و دموکرات های بی خاصیت کجا رفته اند وقتی سه روز گذشته را صرف دفاع از زندگی قاسم سلیمانی کردند.

ترامپ در ادامه این توییت مدعی شد: سلیمانی یکی از بدترین تروریست ها در تاریخ و پدر بمب کنار جاده ای بود. وی همچنین به آسیب بزرگی در آینده چشم داشت. دموکرات ها «دیوانه» هستند. ۹۱۰۹

ترامپ روز جمعه در گفت و گو با فاکس نیوز مدعی شد که سردار سلیمانی قصد حمله به چهار سفارتخانه آمریکا را داشت و این در حالی است که این ادعا با یافته‌های دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا در این زمینه منافات دارد.

وی در بخش دیگری از ادعای خود گفت: سردار سلیمانی فعالانه داشت حملات جدیدی را طراحی می کرد و بطور جدی نه تنها به سفارت آمریکا در بغداد، بلکه حمله به چند سفارتخانه ما را در نظر داشت... ت.  من می توانم افشا کنم که معتقدم احتمالا سلیمانی مشغول طراحی برای حمله به چهار سفارتخانه ما بود.

اما روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت که رئیس جمهوری آمریکا این فرضیه را برای توجیه ترور سردار سلیمانی اعلام کرد.

قانونگذاران از هردو جناح به ترامپ فشار وارد ‌آورده اند مستنداتی محکم برای اثبات ادعایش که می گوید سردار سلیمانی را به دلیل طراحی برای حمله به پرسنل آمریکا در خاورمیانه ترور کرده است، ارائه دهد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه هفته گذشته با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

براساس این اطلاعیه، ده‌ها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرد. انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز