گشایش دفاتر یادبود سردار سلیمانی و سانحه هواپیمای اوکراین در سفارت ایران در رم

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۲۱:۰۸:۴۴
کد خبر: ۹۴۸۹۱۹
گشایش دفاتر یادبود سردار سلیمانی و سانحه هواپیمای اوکراین در سفارت ایران در رم
سفارت ایران در ایتالیا به پاس قدردانی از رشادت‌ها و خدمات سردار شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» در مقابله با تروریسم و همچنین ابراز همدردی با قربانیان حادثه دلخراش سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران، دفاتر یادبودی را گشود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سفرای کشورهای دوست، وابستگان نظامی برخی از کشورهای علاقمند به سردار سلیمانی، شخصیت های مراکز اسلامی و شیعیان از جمله امضا کنندگان این دفتر بوده و مراتب تسلیت عمیق خود را بابت این حادثه تروریستی و جنایت نفرت انگیز امریکا در حذف شجاع ترین فرمانده مبارزه با داعش ثبت و شفاها نیز به اعضای سفارت ابراز کردند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر، بامداد روز جمعه (۱۳ دیماه جاری) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شده و به شهادت رسیدند.

سفارت کشورمان همچنین دفتر دیگری را در خصوص حادثه جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی گشود که دیپلمات‌های خارجی وشخصیت‌های ایتالیایی با ابراز تاسف با ملت ایران خصوصا خانواده های داغدار آنها ابراز همدردی کردند

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با ۱۷۹مسافر و ۹ خدمه پرواز که بامداد چهارشنبه، تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد. در این حادثه ۱۴۷ مسافر ایرانی و ۳۲ مسافر خارجی آن جان باختند.

صبح امروز ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است. این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیرممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با اشتباهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

نظر شما