عضو هیات رئیسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان:

شرکت کردن ما در انتخابات قطعی است/ جایی ندیدم رسما به ملت کرمان تسلیت گفته باشند/ خبر سقوط هواپیمای اکراینی تلخ و از آن تلخ‌تر، کتمان ماجرا بود

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۰۵:۲۸:۴۱
کد خبر: ۹۴۹۳۶۹
شرکت کردن ما در انتخابات قطعی است/ جایی ندیدم رسما به ملت کرمان تسلیت گفته باشند/ خبر سقوط هواپیمای اکراینی تلخ و از آن تلخ‌تر، کتمان ماجرا بود
عضو هیات رئیسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو، عنوان کرد: ما به عنوان اصلاح‌طلبان چگونگی حضورمان را اعلام کرده‌ایم؛ به هر حال شرکت کردن ما در انتخابات قطعی است.

«فاطمه راکعی»، عضو هیات رئیسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، درباره خبر رد صلاحیت‌ها و تاثیر وقایع اخیر بر مشارکت مردم و اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو به خبرنگار برنا گفت: قطعا با مسائلی که اخیرا پیش آمد، بسیار نگران شرایط هستیم، به خصوص اتفاقات دی ماه که، به کسانی‌که، فراقانونی عمل کردند و بی‌تدبیری‌ها برمی‌گردد.

او درباره انتظار اصلاح‌طلبان از شورای نگهبان بیان کرد: از شورای نگهبان انتظار می‌رود که با دقت لازم فارغ از مسائل جناحی به رد یا تائید صلاحیت‌ها بپردازد تا سرمایه‌های جامعه بتوانند در مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور خدمت کنند و در جهت توسعه‌ کشور گامی بردارند. انتظار ما این است که قانون را رعایت کنند و به شنیده‌ها و مسائلی که درباره افراد عنوان می‌شود، توجه و اکتفا نکنند.

فاطمه راکعی در خصوص تاثیرگذاری شهادت سردار سلیمانی بر سیاست داخلی کشور، اظهار کرد: انسجام، وحدت ملی و همصدایی در ارتباط با حفظ تمامیت کشور بسیار حرکت مهمی بود که مردم با حضور آگاهانه و علیرغم همه مسائل در مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی نشان دادند. این حرف مهم و کلیدی‌ای بود که همه مردم مهم‌ترین مسئله برای‌شان استقلال کشور و تمامیت ارضی بود که همین امر یکی از ارکان شعائر ملت، محسوب می‌شد.

عضو هیات رئیسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان افزود: ملت هوشیارانه نشان دادند که چقدر به این مسائل حساس هستند. با تلخی فقدان سردار سلیمانی اما حضور مردم شیرین بود و به مذاق همه ایران خوش نشست. اما مسائلی که پیش آمد که به سوء‌مدیریت در کشور برمی‌گردد، مسئله هم‌میهنان‌مان در کرمان بود که با یک مدیریت صحیح می‌شد آن را کنترل کرد که منجر به درگذشت انسان‌های عزیزی که برای همراهی آمده بودند، نشود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره سقوط هواپیمای اوکراینی و فراموش شدن کشته شدگان کرمان گفت: سقوط این هواپیما فاجعه‌ بسیار هولناکی است و همه چیز را به درستی تحت‌الشعاع قرار داد. منظورم این است که باید پیام تسلیت‌مان را به کرمانی‌های عزیز و خانواده‌های داغدار برسانیم. من جایی ندیدم به آنها رسما و در سطوح بالا تسلیت گفته باشند.

فاطمه راکعی افزود: مسئله هواپیما فاجعه بزرگ و تلخی بود و از آن تلخ‌تر کتمان نهادهای رسمی بود و اینکه به یک ملت دروغ گفته شد. این معانی ضمنی گسترده‌ای می‌تواند داشته باشد و اعتماد را از مدیریت کشور سلب می‌کند. با اینهمه فکر نمی‌کنم که مسئله اهمیت تمامیت ارضی، حفظ مرزها و استقلال کشور را حتی فجایعی به این بزرگی بتوانند، تحت‌الشعاع قرار دهند.

او درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو، عنوان کرد: ما به عنوان اصلاح‌طلبان چگونگی حضورمان را اعلام کرده‌ایم؛ به هر حال شرکت کردن ما در انتخابات قطعی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح‌طلبان لیست انتخاباتی تهیه خواهند کرد یا خیر، گفت: باید ببینم از چهره‌های شاخص اصلاحات و چهره‌هایی که می‌توان روی آنها حساب کرد، چه کسانی باقی خواهند ماند و بعد در مورد لیست تصمیم خواهیم گرفت.

نظر شما