ناطق نوری:

زیان خصولتی شدن دستگاه‌ها ۱۰۰ درصد بدتر از دولتی بودن آن‌ها است

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۲:۲۴:۰۷
کد خبر: ۹۴۹۷۲۸
زیان خصولتی شدن دستگاه‌ها ۱۰۰ درصد بدتر از دولتی بودن آن‌ها است
عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: ضرر خصوصی شدن نادرست دستگاه‌های دولتی ۱۰۰ درصد بدتر از دولتی بودن آن‌هاست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حجت الاسلام و المسلمین «ناطق نوری» روز دوشنبه در مراسم امین‌الضرب که در تالار وحدت برگزار شد، گفت: خوسته رهبر معظم انقلاب درباره اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی‌سازی آنگونه که باید، موثر واقع نشد و اگر هم انجام شد، خصوصی‌سازی نشد بلکه خصولتی شد که ضرر آن از ۱۰۰ درصد دولتی بودن بدتر است.

او افزود: اگر دستگاه‌ها در سیستم دولتی بود، بر آن نظارت می‌شد و مشمول قواعد دولتی بود؛ اما وقتی خصولتی می‌شود همچون شیر بی یال و دمی است که از آن سوء استفاده می‌شود، و دیدیم که چه شد.

ناطق نوری خاطرنشان کرد: از آغاز جمهوری اسلامی و سال‌های ابتدایی و دهه ۶۰ من و دوستان معتقد بودیم که کار کشور و اداره بخش‌های مختلف باید به دست مردم انجام شود و دولت باید برنامه‌ریز،  هدایتگر،حمایتگر و نظارتگر خوبی باشد و بتواند تولید و سرمایه‌گذاری داخلی کشور را از طریق مالیات اداره کند.

او ادامه داد: متاسفانه نگاه چپ‌گرایانه برخی مسوولان در دولت‌های مختلف موجب فاصله گرفتن کشور از این تفکر و نهایتا دلسردی شد.

ناطق نوری با تاکید بر اینکه باید از تجربه دنیا استفاده کرد، افزود: نباید از صفر شروع کنیم تا ۱۰۰ سال دیگر به تجربیات جدید دست یابیم. دنیا سالیان پیش تجربه کرده و صرف اینکه چون نامسلمان هستند، نباید از تجربیاتشان استفاده کرد اصلا عقلانی و اسلامی نیست.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام خطاب به کارآفرینان حاضر در جمع گفت: باید به شما دستمریزاد گفت که با تمام رویه‌های غلط اداری و بی مهری‌ها باز هم ایستاده‌اید و می‌ایستید.

او ضمن انتقاد از رویه بروکراسی حاکم بر کشور گفت: مردم باید یک جا مراجعه کنند، نه اینکه  مردم را سرگردان و خسته کنیم و در نهایت بگوییم چرا مردم اینطور هستند.

 

نظر شما