روز سه شنبه؛

ظریف در کنفرانس رایسینای هند شرکت می‌کند

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۴:۳۰:۱۳
کد خبر: ۹۴۹۸۶۲
ظریف در کنفرانس رایسینای هند شرکت می‌کند
اجلاس گفت و گوی بین‌المللی رایسینای هند با حضور وزیر امور خارجه ایران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از رسانههای هند اجلاس گفت و گوی بین‌المللی رایسینای هند از فردا (سه‌شنبه) به مدت سه روز (۲۴ تا ۲۶ دی ماه) در شهر دهلی‌نو برگزار می‌شود. در این نشست وزرای امورخارجه کشورهای مختلف از جمله ایران شرکت می‌کنند.

علاوه بر «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا، که سخنگوی اصلی این گفت و گو است، سایر وزرای خارجی شرکت کننده این نشست شامل «اس جایشانکار» وزیر امور خارجه هند به عنوان میزبان، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و همتایان وی از ایران ، مراکش ، مالدیو ، بوتان، استرالیا، آفریقای جنوبی ، جمهوری چک ، دانمارک ، استونی و ازبکستان هستند.

 نشست سال جاری  رایسینا  شاهد حضور بیشترین وزرای امور خارجه و مقامات بلند پایه از زمان تشکیل آن در سال ۲۰۱۶ است.

گفت و گوی رایسینا از سال ۲۰۱۶ تاکنون با همکاری وزارت امور خارجه هند و اندیشکده شناخته شده این کشور به نام "بنیاد تحقیقاتی هند (ORF) برگزار شده است. این گفت و گو در واقع یک کنفرانس چند جانبه است که به چالش برانگیزترین موضوعات پیش روی جامعه جهانی می پردازد. همه ساله رهبران جهانی  در زمینه های سیاسی، تجارت، رسانه و جامعه مدنی در هند گرد هم می آیند تا در مورد  طیف گسترده ای از موضوعات مربوط به سیاست بین المللی بحث و تبادل نظر کنند.

گفتگوی امسال با عنوان "پیمایش قرن آلفا" به عنوان یک بحث چند جانبه و بین بخشی تنظیم شده است که در آن رهبران کشورها، وزیران کابینه، مقامات دولتی و همچنین مدیران اصلی بخش خصوصی، اعضای رسانه ها و دانشگاهیان شرکت می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز