مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی:

انتقال آب در کشور موضوعی پرتنش است

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۵:۰۸:۵۳
کد خبر: ۹۴۹۸۸۸
انتقال آب در کشور  موضوعی پرتنش است
به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس به‌دلیل پررنگ شدن انتقال آب در کشورمان در سال‌های اخیر این مسئله به موضوعی پرتنش و به‌ظاهر جدید مبدل شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات زیربنایی این مرکز روز دوشنبه در گزارشی با عنوان «انتقال آب بین‌حوضه‌ای و انتقال آب از دریا ۱. جهان» آورده است: پژوهش حاضر در دو گزارش منتشر می‌شود، تا مسئله انتقال آب به‌صورت جامع تشریح شود و بتوان نگاهی عمیق‌تر نسبت به ابعاد آشکار و پنهان این پدیده به‌دست آورد.

این گزارش خاطرنشان کرد: موضوع انتقال آب بین‌حوضه‌ای و انتقال آب از دریا در جهان مبحثی است که در این جلد به آن پرداخته شده است.

براساس این گزارش، انتقال آب، مفهومی نه‌چندان جدید در ادبیات مدیریت آب است که تاریخچه آن ‌را می‌توان در شکل‌گیری فناوری‌های استحصال و انتقال آب جستجو کرد.

گزارش مرکز پژوهش‌ها یادآور شد: اما با وجود تاریخچه نسبتاً طولانی آن، به‌دلیل پررنگ شدن انتقال آب در کشورمان در سال‌های اخیر این مسئله به موضوعی پرتنش و به‌ظاهر جدید مبدل شده است.

در این گزارش، علاوه‌بر ارائه تصویری تاریخی از این‌گونه پروژه‌ها در جهان، ابعاد متناقض آنها نیز به بحث گذاشته شده و درنهایت معیارهای اصلی برای ارزیابی و بررسی این پروژه‌ها مطرح می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز