​ گردهمایی انجمن مسیحی سیده الجبل لبنان مطرح شد؛

هشدار یک انجمن مسیحی نسبت به آینده لبنان

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۹:۰۵:۴۰
کد خبر: ۹۵۰۰۱۳
هشدار یک انجمن مسیحی نسبت به آینده لبنان
انجمن مسیحی «سیده الجبل» لبنان دوشنبه شب اعلام کرد: کشمکش های سیاسی و سهمیه بندی های طایفه ای و حزبی و تعدی از قانون اساسی و قوانین بین المللی، آینده این کشور را در وضعیت خطرناک قرار داده است.

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری ملی لبنان ، انجمن یاد شده پس از گردهمایی هفتگی خود در منطقه اشرفیه در شرق بیروت بیانیه ای صادر کرد که در آن آمده است: همه ی رهبران و مقام های سیاسی لبنان باید تلاش های زیادی را در همه حوزه ها برای نجات لبنان از بحران های اجتماعی، اقتصادی و بانکی انجام  دهند.

 

انجمن مسیحی «سیده الجبل» لبنان در بیانیه خود با اشاره به سلب حق رای لبنان در مجمع عمومی سازمان ملل آمده است: این یک مسئله عادی نیست و متاسفانه به دلیل بی مبالاتی و اختلاف مسئولان وزارت خانه های دارایی و امور خارجه، لبنان حق خویش را در سازمان ملل از دست داد؛ سازمانی که لبنان یکی از موسسان آن بوده و همیشه در آن حضور داشته است.

سازمان ملل متحد سه روز پیش به دلیل تخلف لبنان و پرداخت نکردن اشتراک سالانه خود به این سازمان در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی حق رای این کشور را در مجمع عمومی سلب کرد.

انجمن سیده الجبل هم چنین خاطر نشان کرد: صنعت بانکداری لبنان در وضعیت خطرناکی قرار دارد؛ صنعتی که در کنار دو صنعت گردشگری و کشاورزی یکی از اساسی ترین پایه های اقتصاد لبنان بوده است.

این انجمن، غرق شدن لبنان در کشمکش های سیاسی ، نبود برنامه ها و سیاست های اقتصادی و مالی فعال، دور شدن از مطالبات مردمی و اصرار بر سهمیه بندی های گروهی را دلیل آغاز جنبش اعتراضی مردم لبنان دانست و تاکید کرد: این جنبش، مسالمت آمیز و متمدن اما فعال بوده و هدف آن اصلاح وضعیت کنونی و نجات لبنان از ویرانی است.

هزاران کارگر ، کارمند ، جوانان حزبی و فعالان مدنی، دانشجویان و معلمان دانشگاه ها و مدارس خصوصی و دولتی با تظاهرات و تجمع و تحصن در قالب جنبش اعتراضی  از ۲۵ مهرماه تاکنون در شهرهای مختلف لبنان خواستار اصلاح ساختار سیاسی، پایان دادن به سوء مدیریت و فساد مقام ها، رفع بیکاری، گرانی و تورم، جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی (لیره) و افزایش حقوق و مزایا، هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز