تاکید شریعتمداری بر رسیدگی به آسیب دیدگان سیل سیستان و بلوچستان

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۲۱:۳۸:۵۴
کد خبر: ۹۵۰۰۵۷
تاکید شریعتمداری بر رسیدگی به آسیب دیدگان سیل سیستان و بلوچستان
در پی سیل استان سیستان و بلوچستان، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه ای به معاونین، روسای سازمانها، موسسات، صندوق ها و مدیران عامل بانکها و شرکتهای تابعه آنها دستور داد که بررسی اولیه به فوریت در مورد مخاطبان خاص اعم از خانواده های بازنشستگان و روستاییان تحت پوشش، توانخواهان، معلولان و مددجویان و... به عمل آمده و از وضعیت آنها و ایجاد ثبات اولیه لازم اطمینان حاصل شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری همچنین در این نامه تاکید کرده است؛ ضمن  برآورد اولیه از حجم خسارت ها وارده به مراکز و اماکن و ...، خسارت ها  و صدمه های گروههای خاص مخاطب فوراً رسیدگی و نیازهای اولیه آنها فوراً تامین شود.
در بخش دیگری از این نامه آورده شده است که نیازهای عمومی ستاد بحران وزارت کشور و استانداری سیستان و بلوچستان در حد توان با اطلاع حجت میرزایی معاون اقتصادی و نماینده ویژه  و هماهنگی کریم یاوری مشاور وزیر  که در استان مستقر هستند،   با اطمینان از رسیدن به دست افراد و خانواده های آسیب دیده فوراً تامین و ارسال شود.
 با توجه به واقعه سیل در استان سیستان و بلوچستان از روز گذشته با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کریم یاوری،   مشاور وزیر  با حضور در منطقه و حجت میرزایی نماینده ویژه وزیر در مرکز، برای هماهنگی در امور مربوط به این واقعه مامور شدند.

سیستان و بلوچستان یکی از ۲۶ استانی است که در کشور هم اکنون گرفتار مشکلات زمستانی همچون بارش­های سنگین و سیل هستند. سیلی که از بارش­‌های قوی‌ترین سامانه بارشی سال جدید رخ داد و با وجود پایان یافتن بارش ­ها هنوز تبعات آن ادامه دارد. حجم خسارات آن قدر زیاد است که هم اکنون بیش‌از سه هزار و ۵۰۰ نفر در حال امدادرسانی به سیلزدگان سیستان و بلوچستان هستند.

نظر شما