تیراندازی تروریستی نظامی سعودی در پایگاه نظامی آمریکایی ها

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۰۲:۳۶:۴۹
کد خبر: ۹۵۰۰۹۶
تیراندازی تروریستی نظامی سعودی در پایگاه نظامی آمریکایی ها
«ویلیام بار» دادستان کل آمریکا تیراندازی مرگبار یک دانشجوی عربستانی در پایگاه هوایی «پنساکولا» ایالت فلوریدا را یک «اقدام تروریستی» خواند و گفت که شماری از دانشجویان نظامی سعودی از این پایگاه اخراج و به کشورشان باز گردانده می‌ شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از رویترز، "بار" اظهار کرد: این اقدامی تروریستی بود. شواهد نشان می‌دهد که عامل تیراندازی تحت تأثیر ایدئولوژی جهادی بود. ما در جریان تحقیقات متوجه شدیم که او به مناسبت ۱۱ سپتامبر سال جاری پیامی منتشر کرده و گفته بود «شمارش معکوس آغاز شده است.»
به گفت دادستان کل، شواهدی دال بر این که سایر دانشجویان نظامی به عامل تیراندازی کمک کرده باشند، به دست نیامده است. وی همچنین اعلام کرد که ۲۱ دانشجوی سعودی از برنامه آموزشی در آمریکا کنار گذاشته می شوند.
یک دانشجوی عربستانی به نام ستوان دوم «محمد سعید الشمرانی» جمعه گذشته (۱۵ آذر) در پایگاه هوایی «پنساکولا» واقع در ایالت فلوریدا اقدام به تیراندازی کور کرد و سه هم‌دوره‌ای آمریکایی‌ خود را کشت. خود او نیز هدف تیراندازی پلیس آمریکا قرار گرفت و کشته شد.
الشمرانی، خلبان نیروی هوایی سعودی بود که در چارچوب برنامه نیروی دریایی ارتش آمریکا با کشورهای متحدش در پایگاه پنساکولای فلوریدا برای آموزش حضور داشت. حدود ۸۵۰ دانشجوی سعودی در مراکز آموزشی و دانشگاهی مرتبط با پنتاگون در حال فرا گرفتن آموزش هستند.
به دنبال این حادثه، برخی مقام‌های آمریکایی از جمله «مت گیتس» نماینده جمهوریخواه ایالت فلوریدا در مجلس نمایندگان و «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه کارولینای جنوبی تأکید کردند که پنتاگون باید به طور موقت آموزش نیروهای سعودی را متوقف کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز