دفتر نخست‌وزیری عراق:

عراق هیچ توافقنامه‌ای برای ابقای آمریکایی‌ها امضا نمی‌کند

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۱۱:۲۱:۰۲
کد خبر: ۹۵۰۲۸۱
عراق هیچ توافقنامه‌ای برای ابقای آمریکایی‌ها امضا نمی‌کند
سخنگوی دولت عراق، هرگونه تلاش برای تدوین یا امضای توافق جدید با واشنگتن برای ابقای نیروهای آمریکایی در خاک عراق را تکذیب کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،«ویلیام ورده» سخنگوی «عادل عبدالمهدی» دفتر نخست‌وزیری عراق اعلام کرد که کشورش هیچ توافقنامه‌ای با واشنگتن برای ابقای نیروهای آمریکایی در عراق برای تداوم نبرد با داعش، امضا نخواهد کرد.

او در گفت‌وگو با شبکه «CNN»، تصریح کرد که دولت عراق از مصوبه پارلمان در پنجم ژانویه جاری در خصوص عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از کشور در پی شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشدالشعبی و سایر همرزمانشان، در حمله اخیر آمریکا، حمایت می‌کند.

این در حالی است که «ابراهیم گالن» سخنگوی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگو با CNN، می‌گوید: با وجود مصوبه پارلمان عراق درباره خروج نیروهای آمریکایی از این کشور، من معتقدم که آمریکا و عراق، در آستانه دستیابی به یک توافق [جدید] برای تداوم مبارزه با داعش هستند.

سخنگوی دولت عراق اعلام کرد تا به این لحظه، دولت عراق به اجرای تصمیم پارلمان درباره عقب‌نشینی کلیه نیروهای خارجی از کشور، پایبند است و مقصود از نیروهای خارجی تنها نیروهای آمریکایی نیست بلکه کلیه نیروهای خارجی حاضر در خاک عراق است. هیچ توافقی نیز با دولت آمریکا درباره ابقای این نیروها در دست نیست و دولت در مسیر درست در اجرای مصوبه پارلمان است.

 

نظر شما