معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد؛

ضرورت پایان وضعیت غیر طبیعی ادلب

۱۳۹۸/۱۰/۲۶ - ۱۱:۵۶:۱۹
کد خبر: ۹۵۱۳۰۶
ضرورت پایان وضعیت غیر طبیعی ادلب
معاون وزیر امور خارجه و مهاجران سوریه همزمان با حملات نیروهای ارتش این کشور علیه آخرین مواضع تروریست ها در استان ادلب، گفت: ادلب جزو جدایی ناپذیر از خاک سوریه است و باید وضع غیر طبیعی در آن پایان یابد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، روزنامه الوطن سوریه روز پنجشنبه به نقل از «ایمن سوسان» اضافه کرد: در آنجا مردم از لحاظ معیشتی در رنج به سر می‌برند اما باید دلایل واقعی آن را در نظر گرفت.

وی که در حاشیه جشن روز ملی کوبا در سفارت هاوانا در دمشق شرکت کرده بود درباره دیدار سه جانبه سوریه ، روسیه و ترکیه در مسکو اظهار داشت: تنها توافقی که داشته‌ایم این است که ترکیه به حمایت از تروریست‌ها در سوریه و نقض حاکمیت ملی سوریه پایان دهد و این به معنای کنار گذاشتن سیاست مختل کننده ترکیه از ابتدای وقایع جاری است که باعث شده بود این کشور به یک شریک اساسی در توطئه علیه سوریه تبدیل شود.

معاون وزیر امور خارجه سوریه افزود: در هر صورت، ادلب نیز از این قاعده مستثنا نیست زیرا این یک بخش جدایی ناپذیر از سرزمین ملی سوریه است که باید وضعیت غیرطبیعی در آن پایان یابد و به دست دولت سوریه سپرده شود و این یک مسئله غیر قابل مذاکره است.

وی افزود: ما به هم پیمان خود، روسیه اعتماد کامل داریم که همیشه بر استقلال و وحدت سوریه تأکید و همراه با ما در نبرد مشترک با تروریسم تا پای جان تلاش کرده است.

سوسان درباره برخی اخبار مبنی بر اینکه مذاکرات سه جانبه بر اساس توافق آستانه به عادی سازی روابط بین دمشق و آنکارا پرداخته است، گفت: قبلاً گفته بودیم که توافقنامه آستانه می تواند امنیت مرزی بین دو کشور را تضمین کند و به حاکمیت ملی احترام بگذارد اما هرگونه مسائل یا تهدید اشتعال آمیز که بر کشور سوریه تأثیر بگذارد، پذیرفته نیست.

خاطرنشان می شود، ارتش سوریه ۱۹ دسامبر (۲۸ آذرماه) عملیات نظامی گسترده‌ای را برای آزادسازی مناطق جنوب شرق استان ادلب آغاز کرد و در این مدت توانست ده‌ها منطقه را از اشغال گروه‌های تروریستی آزاد کند، اما ۱۹ دی ماه و با اجرایی شدن توافق آتش‌بس میان ترکیه و روسیه در این منطقه، عملیات یادشده متوقف شد.

 اجرایی شدن توافق آتش‌بس پس از بیانیه مشترک ۱۸ دی ماه «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» رییسان جمهوری روسیه و ترکیه و تأکید آنها بر ضرورت اجرایی شدن توافقات امضا شده میان دو طرف در مورد سوریه صورت می‌گیرد.

بخش زیاد استان ادلب سوریه به همراه بخش‌هایی از استان‌های حمص، لاذقیه و حلب به مناطق کاهش تنش ملحق شد که در چارچوب مذاکرات صلح سوریه در آستانه قزاقستان میان سه کشور ایران، روسیه و ترکیه امضا شده بود.

اسرائیل امنیت خود را در ایجاد تنش و درگیری در منطقه می‌داند

معاون وزیر امور خارجه و مهاجران سوریه در ادامه این گفت و گو درباره حمله چند روز گذشته رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی تیفور T۴ که در استان حمص سوریه در غرب شهر تدمر و ۱۰۰ کیلومتری شرق شهر حمص قرار دارد، هم گفت: اسرائیل تنها کشوری است که امنیت خود را در ایجاد تنش و بالا بردن درگیری در منطقه می داند.

سوسان با اشاره به ترور  «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید سپاه قدس و همراهانش است، گفت: ما به وضوح گفتیم که این جنایت توسط اسرائیل انجام شده و  در همین چارچوب حملات مکرر از سوی این دشمن به خاک سوریه ادامه دارد.

وی درباره مشکلات معیشتی که مردم سوریه با آن مواجه هستند، گفت: بصراحت و صداق این مشکلات وجود دارد اما سبب و دلیل این مشکلات چیست؟ ما کشوری هستیم که از ۹ سال قبل درگیر جنگ شده ایم، کشوری که می خواست انرژی خود را در همه زمینه ها افزایش دهد اکنون در وحشتناک ترین شکل با تروریسم و محاصره اقتصادی روبرو است و طبیعی است که این مشکلات بر زندگی مردم سایه افکند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز