رویترز:

کارشناسان حمایت ترامپ از اعتراضات در ایران را ریاکارانه می‌دانند

۱۳۹۸/۱۰/۲۶ - ۱۲:۴۷:۴۳
کد خبر: ۹۵۱۳۳۴
کارشناسان حمایت ترامپ از اعتراضات در ایران را ریاکارانه می‌دانند
خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به حمایت‌های رئیس جمهوری آمریکا از برخی حرکت‌های اعتراضی در ایران نوشت: برخی کارشناسان با توجه به فشار تحریم‌ها بر مردم ایران ، این اقدام ترامپ را ریاکارانه می‌دانند .

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به گزارش این خبرگزاری غربی ، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با انتشار توییت‌هایی به زبان فارسی در اعلام همبستگی و همچنین ابزارهای فنی برای دور زدن قطعی اینترنت ممکن است به اتمام گزینه‌های خود در حمایت از معترضان ایران نزدیک شود.

مقامات آمریکایی می‌گویند دولت این کشور باید از هر حرکت و اقدام مطرح کننده اتهام مداخله خارجی مانند تامین مالی مستقیم خودداری کند. مقامات آمریکایی در عین حال ادعا می‌کنند که توییت‌های ترامپ و اظهارات سایر مقامات برای تقویت این پیام است که واشنگتن با مردم ایران اعلام همبستگی می‌کند.

با این حال برخی کارشناسان بر این باورند که اعلام همبستگی ترامپ نشان دهنده ریا و دورویی است. کارشناسان بر این باورند که اعلام همبستگی با مردم ایران در حالی است که تحریم‌های سنگین آمریکا موجب وخامت اوضاع اقتصادی و وضعیت مردم عادی شده است.

"آرون دیوید میلر" کارشناس ارشد موسسه "کارنگی" گفت: حرف‌های ترامپ برای مردم ایران تقریبا هیچ اعتباری ندارد. بنابراین از نظر من ترامپ هیچ راهبرد روابط عمومی ندارد و همه این حرفها  صرفا ناشی از حال و هوای خود او و نیازهای سیاسی او و تمایل او برای جدا کردن خود از روسای جمهور پیشین است.

هر چند آمریکا می‌گوید تحریم‌ها با هدف ضربه زدن به مقامات ایران طراحی شده‌اند اما بسیاری از بانک‌ها و شرکت‌های خارجی حتی برای دادوستد اقلام غذایی و دارویی با ایران نیز نگرانی دارند و از این کار باز داشته می‌شوند.​

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز