یک فعال سیاسی اصولگرا:

اصولگرایان با افراد مستقل و با چهره‌های تأیید صلاحیت‌شده اصلاح‌طلب رقابت می‌کنند/ هیچ‌کس نمی‌خواهد از کار شورای نگهبان دفاع کند/ رد صلاحیت‌شده‌های اصلاح طلب با اصولگرایان تقریبا برابر است!

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۰۵:۵۴:۲۶
کد خبر: ۹۵۱۶۴۶
اصولگرایان با افراد مستقل و با چهره‌های تأیید صلاحیت‌شده اصلاح‌طلب رقابت می‌کنند/ هیچ‌کس نمی‌خواهد از کار شورای نگهبان دفاع کند/ رد صلاحیت‌شده‌های اصلاح طلب با اصولگرایان تقریبا برابر است!
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: اصولگرایان باید با افراد مستقل و با چهره‌های تائید صلاحیت‌شده اصلاح‌طلب رقابت کنند.

«ناصر ایمانی»، فعال سیاسی اصولگرا، درباره ردصلاحیت‌های گستره اصلاح‌طلبان از سوی شورای نگهبان، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: این رویه‌ اصلاح‌طلبان برای 20 تا 25 سال است. بدین گونه که اگر حتی وقتی یک نفر از آنها رد صلاحیت می‌شوند، می‌گویند ردصلاحیت گسترده رخ داده! و دوباره در هر دوره از انتخابات شرکت می‌کنند. به‌رغم اینکه می‌دانند رد صلاحیت گسترده دارند اما باز هم شرکت می‌کنند. ما این دوره شاهد بودیم که ردصلاحیت‌ها تقریبا اولا کم است، دوم اینکه برابر است. به این معنا که مجموع ردصلاحیت‌های افراد شاخص در اصلاح‌طلبان شاید به 10 نفر نیز نرسد. اتفاقا ما همین تعداد با یکی دو نفر کمتر و بیشتر در میان اصولگرایان هم دیدیم که رد صلاحیت شدند؛ تقریبا رد صلاحیت‌های چهره‌های سرشناس در دو جناح برابر است. حال اینکه از هر دو جریان همه کسانی که رد صلاحیت شدند بتوانند به شورای نگهبان  اعتراض کنند و شورای نگهبان رسیدگی کند، بحث دیگری است.

ایمانی در مورد احتمال تائید صلاحیت مجدد برخی افراد از سوی شورای نگهبان افزود: این امکان همواره در مورد همه افراد وجود دارد. ممکن است شورای نگهبان برخی از چهره‌های این جناح یا آن جناح یا هر دو جناح را مجددا تائید کنند اما به نظر بنده، اصلاح‌طلبان این دوره خودشان در انتخابات به طور گسترده شرکت نکردند چون می‌دانستند امکان رأی‌آوری‌شان کم  و با توجه به فضای عمومی جامعه بسیار ضعیف است. بنابراین اصلاح‌طلبان به تعبیری، روغن ریخته را نذر امامزاده کردند یعنی عدم شرکت خودشان را می‌خواهند، ضربه‌ای به شورای نگهبان در هر دوره‌ای بزنند و این یک روال عادی شده است!

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به اینکه به نظر می‌رسد شاهد رقابت اصولگرایان با خودشان در انتخابات باشیم، تصریح کرد: بنده این بحث که با حذف اصلاح‌طلبان، اصولگرایان با خودشان رقابت خواهند کرد را قبول ندارم. به عبارت دیگر اصولگرایان باید با افراد مستقل و با چهره‌های تائید صلاحیت‌ شده اصلاح‌طلب رقابت کنند. این که اصلاح‌طلبان این دوره کاندیدای کمی دارند عمدتا به خودشان بازمی‌گردد چراکه خودشان ثبت‌نام نکردند. اگر درصدی گرفته شود علاوه بر اصلاح‌طلبان سرشناس و افراد غیرسرشناس آنها، تعداد زیادی ازاصولگرایان نیز رد صلاحیت شدند. اساسا حتی اگر هیچ رد صلاحیتی هم توسط شورای نگهبان از اصلاح‌طلبان صورت نمی‌گرفت، باز هم آنها مشکل داشتند که لیست تهران‌شان را بتوانند ببندند بنابراین آنها خودشان ثبت نام کمی کردند. البته طبیعی است از میان ثبت نام شدگان یک‌سری رد صلاحیت می‌شوند که این شامل هر دو جناح هم شده است. بنابراین به نظر من این اعتراضات سیاسی اصلاح‌طلبان فقط مختص به این دوره نیست و در همه دوره‌های انتخاباتی بوده است.

این چهره سیاسی اصولگرا درباره تعجب آور بودن تایید صلاحیت حمید رسایی و زاکانی نیز گفت: درباره این افراد نمی‌خواهم اظهار نظر کنم چراکه باید اطلاعات داشته باشیم. ممکن است بگوییم تائید صلاحیت شدند بر اساس اینکه اطلاعاتشان، نادرست بوده است. هیچ‌کس نمی‌خواهد از کار شورای نگهبان دفاع کند مبنی براینکه صددرصد آنهایی که شورای نگهبان، تائید صلاحیت می‌کند یا رد می‌کند، درست است. به عبارت دیگر هیچ گاه چنین ادعایی، حتی از سوی شورای نگهبان نیز مطرح نمی‌شود. به هر حال یک‌سری خطاهایی در این کارها وجود دارد.

ناصر ایمانی در این باره که زاکانی دارای محکومیت بوده اما تائید صلاحیت شده است، نیز بیان کرد: نمی‌خواهم درباره این افراد اظهار نظر کنم و از کار شورای نگهبان به‌طور مطلق دفاع نمی‌کنم. همچنان که هیات‌های اجرایی هم بسیاری را رد صلاحیت کرده است و از کار آنها هم، نمی‌توان دفاع کرد. از این رو فقط شورای نگهبان به عنوان هیات نظارت نیست. آنها هم خیلی‌ها را رد صلاحیت کردند. این بحث‌ها بسیار مفصل و طولانی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز