اف بی آی:

دو مجرم سعودی ز آمریکا فراری داده شدند

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۱۹:۰۷:۵۵
کد خبر: ۹۵۲۲۷۲
دو مجرم سعودی ز آمریکا فراری داده شدند
دفتر تحقیقات فدرال آمریکا " اف بی آی " اعلام کرد: عربستان سعودی دو تبعه خود را که در ایالات متحده به ارتکاب جنایات بزرگ متهم شده بودند، فراری داده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خلیج آنلاین روز شنبه با اشاره به اینکه اسناد این پرونده به تازگی از حالت محرمانه خارج شده اضافه کرد: این سند اخیرا توسط سناتور " اورگون ران وایدن " منتشر شده و او تاکید کرده است که این اقدام عربستان روند قضایی امریکا را تضعیف می‌کند.

اف بی آی با اشاره به اینکه مقامات سعودی سعی می‌کنند با این اقدامات مخفیانه از شرمساری خود پیش گیری کنند، خاطرنشان کرد: حکومت پادشاهی عربستان بعید است که رفتار خود را تغییر دهد.

براساس اسناد دادگاه جنایی ایالت اورگان سعودی‌های فراری با اتهامات مختلفی از تخلفات راهنمایی و رانندگی گرفته تا جرایم بزرگ مانند قتل، تجاوز و فیلمبرداری فیلم‌های مستهجن و سوء استفاده از کودکان مواجه هستند.

این اولین سند در سطح تحقیقات فدرال آمریکاست که نشان می‌دهد مقامات سعودی پشت ناپدید شدن تعدادی از شهروندان خود پس از مواجه شدن با مشکلات قانونی در آمریکا، ایستاده‌اند.

سناتور " وایدن "و همکارش "جف مرکلی" نمایندگان ایالت اورگان از دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا خواستند که پس از افشای این اطلاعات، با انجام اقدامات فوری از ادامه اینگونه اعمال عربستان  جلوگیری کند.

در بیانیه‌ای که در وبسایت دفتر وایدن منتشر شده آمده است: دولت ترامپ باید به سعودی‌ها اطلاع دهد که اگر این اتفاق دوباره رخ دهد، عواقبی برای آنها به همراه خواهد داشت.

پایگاه اطلاع رسانی خلیج آن لاین اضافه کرد: این سند براساس قانونی منتشر شد که در دسامبر گذشته به اجرا در آمد. یک سال پس از آنکه " وایدن " و " مرکلی " فشارهای شدیدی به دولت ترامپ وارد کردند تا وی اطلاعاتی که در اختیار مقامات آمریکا درباره عملیات ادعا شده سعودی‌ها است را افشا کند.

شبکه تلویزیونی آمریکایی " فاکس نیوز" اواسط سپتامبر سال گذشته (2019 ) گزارش داد که پنج دانشجوی سعودی در ایالت اورگان به دنبال اتهامات جنایی ناپدید شده اند و مقامات کشورشان در فراری دادن به آن‌ها کمک کرده‌اند.

این شبکه خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی آمریکا از سال‌ 2012 تا 2016، عبدالرحمن سمیر نوره، عبدالعزیز الدویس، ولید علی الحارثی، سلیمان علی غویث و علی حسن الحمود از اتباع سعودی را  به اعمال مجرمانه از جمله قتل غیر عمد، تجاوز و سوء استفاده جنسی از کودکان متهم کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز