آتش‌نشانان فرانسوی دست به تظاهرات زدند

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۱۹:۱۰:۱۰
کد خبر: ۹۵۲۲۷۳
آتش‌نشانان فرانسوی دست به تظاهرات زدند
حدود یکهزار آتش نشان فرانسوی روز شنبه در اعتراض به خشونت‌هایی که هنگام انجام برخی ماموریت‌ها با آن مواجه می‌شوند در خیابان‌های شهر استراسبورگ تظاهرات کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، آتش نشانان معترض که پلیس تعداد آنها را حدود هشتصد نفر اعلام کرده است، بدون داشتن کلاه ایمنی و در حالی که لباس زرد و مشکی در حال ماموریت را به تن داشتند، اقدام به راهپیمایی کرده و مورد تشویق عابران قرار گرفتند.

برگزار کنندگان این تظاهرات تعداد معترضان را یکهزار نفر اعلام کرده و گفته‌اند در خشونت‌های اخیر که آتش‌نشانان هنگام انجام ماموریت با آن مواجه شده‌اند صبر و تحمل آنها را لبریز کرده است.

یکی از آخرین موارد این خشونت‌ها به جشن‌های سال نو میلادی در شهر استراسبورگ باز می‌گردد که در جریان آن پرتاب مواد محترقه و آتش‌زا به سوی یک خودروی آتش‌نشانی سبب شد تا دو مامور زخمی شوند.

به گزارش رسانه‌های فرانسوی سه مامور آتش‌نشان نیز روز یکشنبه گذشته هنگامی که قصد کمک رسانی به فردی در نزدیکی استراسبورگ را داشتند با چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

علاوه بر آتش نشان‌های فرانسوی، امروز (شنبه) نیز تظاهرات مردمی در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت و ضد نظام سرمایه‌داری در فرانسه به شصت و دومین هفته خود رسید و از آن سو، اعتصاب‌ها علیه اصلاحات بازنشستگی نیز با شدت ادامه دارد؛ این روند سبب شده تا امانوئل مکرون رییس جمهوری در سالن تئاتر نیز از دست آنها در امان نباشد.

بسیاری از شهرهای فرانسه بویژه پاریس از اواسط ماه نوامبر ۲۰۱۸( آبان ۹۷) صحنه اعتراض‌های جلیقه زردهاست. این تظاهرات که در ابتدا در اعتراض به افزایش مالیات بر سوخت آغاز شد از زمان اعتراض‌ها تاکنون به یک جنبش تمام عیار تبدیل شده و شرکت‌کنندگان هر شنبه به خیابان‌ها می‌آیند.
تظاهرکنندگان در هفته شصت و دوم این اعتراض‌ها امروز(شنبه ۲۸ دی) هم به خیابان‌های پاریس آمده‌ و در خط ۳ مترو و ایستگاه لیون تجمع کرده‌اند.

وکلای فرانسوی نیز که در ادامه اعتراض‌ها به اصلاحات بازنشستگی در این کشور روز جمعه(۲۷ دی) به اعتصاب‌کنندگان ملحق شده بودند، یک هفته دیگر این اعتصاب‌ها را تمدید کردند.
به گزارش روزنامه لکسپرس فرانسه، شورای ملی کانون‌های وکلای فرانسه برای یک هفته دیگر اعتصاب‌ها در مخالفت با اصلاح نظام بازنشستگی را تمدید و خواستار دیدار با ادوارد فیلیپ نخست‌وزیر فرانسه هستند.

وکلای فرانسوی پس از ۱۵ روز از آغاز اعتصاب‌ها در برابر برنامه اصلاحات بازنشستگی همچنان به اعتراض‌های خود ادامه می‌دهند و تسلیم نمی‌شوند.
شورای ملی وکالت فرانسه که نماینده ۷۰ هزار وکیل است عصر جمعه به تمدید اعتصاب‌ها علیه اصلاحات بازنشستگی رای داد و خواست که در سریعترین زمان ممکن از سوی نخست وزیر فرانسه برای دیدار پذیرفته شود. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز