بیانیه نمایندگان در واکنش به اقدام اخیر اروپا

۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۲:۵۸:۵۱
کد خبر: ۹۵۲۵۹۲
بیانیه نمایندگان در واکنش به اقدام اخیر اروپا
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز درباره همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی و ادامه روابط با سه کشور اروپایی بیانیه دادند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در این بیانیه آمده است: اتفاقات هفتههای اخیر، روشنگر زوایای تاریکی از خصومت‌های آشکار و پنهان دشمنان ملت آزاده و سربلند ایران بود. اعمال تروریستی‌ترین روشی که  دولت جبار در به شهادت رساندن سردار همیشه سرافراز جبهه جهانی مقاومت، سپهبد سلیمانی به کار گرفت، منجر به حضور باشکوه مردم در تشییع آن بزرگمرد به جبهه مقاومت صورت گرفت که بروز خصومت و دشمنی‌ها را به دنبال داشت و باعث عیان شدن نیتهای پنهان دشمنان خارجی با دست‌پاچگی آنان شد.

نمایندگان در این بیانیه افزودند: طرح مکانیسم ماشه توسط کشورهای اروپایی طرف مذاکره نشان دهنده تحقیر این کشورها توسط دولت تروریستی آمریکا بود و مشخص کرد مشکل آنها طرف ایرانی نیست بلکه مشکل تبعیت تحقیرآمیز آنها از آمریکا است.

 در بخش دیگری از این بیانیه‌ آمده است: در اتفاقات اخیر حرکت سخیف و خلاف قانون و عرف دیپلماتیک سفیر دولت انگلستان با حضور در بین تعداد قلیلی فریب خورده مقابل دانشگاه، قابل توجه است. آن هم سفیر کشوری که ملت قهرمان ایران خاطره خوش در یکی دو قرن اخیر از آنان در ذهن ندارد، بلکه آنچه از گذشتگان این آب و خاک اعم از خانواده‌های بیش از ۱۰ میلیون کشتار قحطی تا نقش برجسته دولت مکار انگلستان در به قدرت رسیدن رژیم منحوس پهلوی و بسیاری از اقدامات مذبوحانه این دولت تا اقدامات اخیر می‌طلبد وزارت امور خارجه با استناد به قانون و اختیاراتی که مجلس در رابطه با کاهش سطح روابط به این وزارت‌خانه داده است، اقدام عاجل و قاطع نشان دهد.

ادر ادامه این بیانیه آمده است: اگر چه از دست نوشته‌ها و لحن وزارت امور خارجه مستفاد می‌شود این وزارتخانه(وزارت امور خارجه) با رویکرد جدیدی به این مهم ورود کرده اما نوشتن و تغییر لحن کفایت نمی‌کند و اقدامات قاطع و شجاعانه مبتنی بر خواست ملت را می‌طلبد.

نمایندگان افزودند: ما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نه در مورد «برجام» بی‌جان نافرجام، بلکه در مورد ماندن و همکاری با آژانس تصمیم خواهیم گرفت تا به غربیها و مشخصاً کشورهای طرف مذاکره در بحث هسته‌ای تفهیم کنیم نظام جمهوری اسلامی در گرفتن تصمیمات قاطع و انقلابی درنگ نخواهد کرد.

نظر شما