معاون پارلمانی رییس جمهور:

تشکیل وزارت بازرگانی کماکان در دستورکار قرار دارد

۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۳:۰۰:۵۱
کد خبر: ۹۵۲۵۹۵
تشکیل وزارت بازرگانی کماکان در دستورکار قرار دارد
معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: تشکیل وزارت بازرگانی به دلیل اهمیتی که دارد، کماکان در دستور کار دولت قرار دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «حسینعلی امیری»، معاون پارلمانی رییس جمهور، در نشست شورای معاونین پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی گفت: نشست قبلی شورای معاونین درخصوص تقدیم لایحه بودجه بود که پیشنهادات خوبی در این زمینه مطرح و همه آنها به رییس جمهوری انتقال داده شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور اظهار کرد: گزارش‌هایی که نیاز به کارشناسی داشت به مجرب‌ترین بخش دولت واگذار شد. در بحث بودجه هم بسیاری از پیشنهادات مهم بود و می‌توانیم بگوییم که یکی از بهترین جلسات حضور رییس جمهوری در مجلس آن هم در شرایط ویژه پس از حوادث آبان ۹۸ بود.

وی کاهش مراجعات دستگاه‌های اجرایی به کمیسیون تلفیق و نمایندگان در این دوره را مناسب دانست و بیان کرد: با توجه به محدودیت زمان و جدول زمانبندی مجلس درباره انتخابات، معرفی وزیر جهاد کشاورزی، نیاز به همکاری همه عزیزان دارد که در این رابطه هم جلسه‌ای برگزار خواهد شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور درخصوص تشکیل وزارت بازرگانی هم اظهار کرد: تشکیل وزارت بازرگانی به دلیل اهمیتی که دارد، کماکان در دستور کار قرار دارد.

امیری پاسخگویی به مکاتبات نمایندگان را  بسیار مهم دانست و تاکید کرد: قطعا بسیاری از این مکاتبات امکان اجابت ندارد اما، حتما به مکاتبات پاسخ دهید.

وی درباره انتخابات مجلس هم که در تاریخ دوم اسفندماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: تاکید دولت بر مشارکت همه سلائق و  گرایش‌هاست به نحوی که همه سلایق و هم نامزدها شرکت حداکثری داشته باشند.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به تاکید رییس جمهوری به اعضای دولت مبنی بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در بازدیدی که تیم معاونت پارلمانی اخیرا از  کارخانه آزادی و نوآوری انجام داد مشاهده شد که جوان‌های بااستعداد، علاقه‌مند و بسیار باهوش در زمینه‌های مختلفی مانند تسهیل خدمات، کنترل ترافیک، افزایش تولید و اقدامات ارزشمند دیگر فعالیت دارند که در جریان این بازدید متوجه شدیم که این شرکت‌ها مشکلات و موانع خود را دارند و توصیه رییس جمهوری در این رابطه برطرف کردن موانع است.

امیری افزود: اگر به این استعدادها در کشور توجه نشود، ممکن است که این سرمایه‌های مهم و باارزش را از دست بدهیم و لذا همکاران بر حل مشکلات آنها توجه جدی داشته باشند.

وی ضمن معرفی اوحدی و درگاهی، دونفر از معاونین جدید پارلمانی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی و از خدمات عسگری معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش و جوادی معاون پیشین جهاد کشاورزی تقدیر کرد.

در این جلسه معاونین و مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بحث پیرامون ارتقا و توسعه شاخص‌های سلامت از جمله بهره‌برداری ۴۰ هزار تخت تا پایان دولت دوزادهم، توسعه مراکز زایمان که منجر به کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان شده است، افزایش توسعه بخش‌های اورژانس، توسعه مراکز ارائه خدمات سرپایی (۲۵۰ مرکز و کلینیک در این زمینه تا پایان دولت به بهره برداری خواهد رسید)، توسعه مراکز مربوط به بیماران صعب‌العلاج پرداختند.  

در تمام این موارد توجه ویژه به مناطق محروم بوده است. در این جلسه معاون پارلمانی سازمان برنامه و بودجه مباحثی درخصوص لایحه بودجه‌ ۹۹ بررسی‌هایی انجام شده در کمیسیون تلفیق و غیره ارائه داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز