گفتگوی وزرای خارجه آلمان و آمریکا درباره خاورمیانه

۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۹:۲۸:۵۷
کد خبر: ۹۵۲۷۹۵
گفتگوی وزرای خارجه آلمان و آمریکا درباره خاورمیانه
هایکو ماس وزیر خارجه آلمان و مایک پمپئو همتای آمریکایی وی در خصوص تحولات لیبی و همکاری‌های دو کشور درباره چالش‌های خاورمیانه گفت‌وگو کردند.

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: پمپئو در برلین با یکدیگر دیدار و درباره تلاش‌های بین‌المللی برای برقرار آتش‌بس پایدار، بازگشت به روند سیاسی و پایان مداخله خارجی در لیبی تاکید کردند. دو طرف بر تعهد خود برای حمایت قوی از یکپارچگی و حاکمیت لیبی نیز تاکید کردند.
این بیانیه افزود که دو طرف در مورد همکاری‌های آمریکا و آلمان درباره «طیفی از چالش‌های جهانی از جمله افغانستان» و ایران نیز گفت‌وگو کردند.
آلمان در حال میزبانی کنفرانسی درباره لیبی در برلین است. طرف‌های درگیر در لیبی، شماری از کشورهای منطقه‌ای، اعضای دائم شورای امنیت، آلمان، ترکیه، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا در این کنفرانس شرکت کرده‌اند.
لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو که با هدف برکناری «معمر قذافی» دیکتاتور پیشین این کشور روی داد، ‌ با بحران سیاسی گسترده‌ای رو به روست و به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است.
یکی دولت وفاق ملی به ریاست السراج که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته می‌شود و مقر آن در طرابلس است و دیگری دولت موقت در شرق لیبی که نخست وزیر آن «عبدالله الثنی» است و پارلمان طبرق و ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» از وی حمایت می‌کنند.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز