مقتدی صدر خواستار تسریع در انتخاب نخست وزیر عراق شد

۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۲۱:۳۸:۴۸
کد خبر: ۹۵۲۸۲۶
مقتدی صدر خواستار تسریع در انتخاب نخست وزیر عراق شد
«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر یکشنبه شب در توییتی خواستار تسریع در انتخاب نخست وزیر عراق شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از السومریه نیوز عراق ، مقتدی صدر نوشت: من به تصمیمی که انقلابیون می‌گیرند احترام می گذارم و امیدوارم که به مسالمت‌آمیز بودن آن پایبند باشند و به امنیت ملت آسیبی وارد نکنند و کشور را وارد یک جنگ داخلی ویرانگر نکنند.

وی در ادامه نوشته است: من به تصمیم دولت برای مقابله با خرابکاران و آشوب احترام می‌ گذارم، اما باید میان اعتراض مسالمت آمیز و اقدامات تخریبی تفاوت قائل شد ... همان گونه که الحشد الشعبی نباید برای مقابله اقدام کند زیرا به اعتبار این سازمان لطمه می زند.

رهبر جریان صدر همچنین بر لزوم تسریع در فرآیند انتخاب نامزد نخست ‌وزیری که بحث برانگیز نباشد و معرفی وی به رییس‌ جمهوری تاکید کرد و از سیاسیون عراقی خواست تا از کشمکش و درگیری برای آنچه که وی  برای کسب غنایم خوانده دست بردارند.

صدر در پایان هشدار داد که عراق و ملت آن در معرض خطر قرار دارند.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق ۴۰ روز پیش به دنبال اعتراض های مردمی در چند شهر عراق ناچار به استعفا شد و از همان زمان تا تعیین و معرفی نخست وزیر جدید، دولت او به عنوان «دولت پیشبرد امور» نامیده شده است.

از آن زمان تاکنون و با وجود پایان مهلت قانونی، اختلاف نظرها میان احزاب، گروه ها، شخصیت های سیاسی و پارلمانی عراق سبب شده که موضوع انتخاب نخست وزیر جدید به یکی دیگر از چالش های این کشور افزوده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز