وزیر کشور:

کیک‌های آلوده هم در نیروی انتظامی و هم در وزارت اطلاعات بررسی شد/۱۰۰ قلم کالای اساسی کاهش قیمت داشتند/ لبنیات کشور بالاترین استانداردها را دارد

۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۱۷:۳۵:۵۶
کد خبر: ۹۵۳۳۰۳
کیک‌های آلوده هم در نیروی انتظامی و هم در وزارت اطلاعات بررسی شد/۱۰۰ قلم کالای اساسی کاهش قیمت داشتند/ لبنیات کشور بالاترین استانداردها را دارد
وزیر کشور در جمع خبرنگاران گفت: بانک مرکزی همه منابع ارزی لازم را تخصیص داده و هیچ نگرانی در خصوص کالاهای اساسی نداریم و نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، عصر امروز(دوشنبه) پس از نشست ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی در جمع خبرنگاران گفت: همه دستگاه‌های اقتصادی گزارشی که از مصوبات جلسه قبل داشتند ارائه شد که صد در صد مصوبات پیگیری شده است. از جمله موضوعات این جلسه صد قلم کالای مورد رصد وزارت صمت بود که مطرح شد و میانگین قیمت ها و صد کالا نسبت به قبل کاهشی بوده حدود ۵درصد بالای ۵درصد و حدود   ۱۰درصد بین یک تا ۲درصد افزایش قیمت داشتند. مساله بعدی با توجه به ایام پایان سال بحث واردات کالاهای اساسی بود، بازار نسبت به کالاهای اساسی چه مصرفی و چه واسطه ای باید مراقبت های لازم را داشته باشد.

رحمانی افزود: امسال۱۷میلیون تن واردات در ۱۳قلم کالای اساسی داشتیم که سال گذشته ۱۳میلیون تن بوده است. بانک مرکزی همه منابع ارزی لازم را تخصیص داده و هیچ نگرانی در خصوص کالاهای اساسی نداریم و نخواهیم داشت. مساله بعد موضوع گندم بود. طبق آخرین آماری که گزارش دادند برنامه ریزی برای ۶میلیون هکتار بوده که با ۱۰۰هزار پایین تر برای گندم در نظر گرفته و انجام شده است که خبر خوبی بود برای تامین گندم سال بعد.

او ادامه داد: مساله بعدی موضوع گردشگری و فضایی که ایجاد شده، بود که احتمال می دهیم با توجه به فضای موجود در کشور نگرانی ایجا شود، پیش بینی این است علی رغم تبلیغات منفی با برنامه ریزی های انجام شده و مصوبات امروز می‌توانیم وضعیت خوبی داشته باشیم و فضای گردشگری را در شرایط مناسب قرار دهیم. کارگروهی هم تشکیل شد. استانداران مسول شدند با سرپرستی وزارت گردشگری این موضوع را پیگیری کنند. در حوزه های تبلیغی و حوزه های تخفیفی در برخی خدمات هم به صورت تشویق و هم به صورت الگویی پیشنهاد خوبی داشتیم که اگر انجام شود، شرایط بسیار بهتر خواهد شد.

رحمانی فضلی اشاره داشت: موضوع شیر، مساله بعدی بود که متاسفانه در صدا و سیما مصاحبه انجام شد که مجری تخصص نداشت و کارشناس هم مراعات های لازم در حوزه های تخصصی نداشت و این در جامعه ایجاد نگرانی کرد. از وزارت صمت و وزارت بهداشت و دستگاههای مرتبط دعوت کردیم تا از شیر مصرفی مردم اطمینان حاصل کنیم. بالاتفاق همه دستگاهای کارشناس و اجرایی چه در بخش خصوصی و جه در بخش دولتی نسبت به این موضوع اطمینان دادند که هیچ نگرانی در خصوص مصرف شیر در کشور وجود ندارد و بالاترین استانداردها در تولید شر رعایت می شود. بیان این مطالب غیر کارشناسی و بدون رعایت شرایط کنونی کشور به اقتصاد ضربه می زند.

وزیر کشور به کیک‌های به قرص آلوده اشاره کرد و گفت: جریان کیک‌ها هم در نیروی انتظامی و هم در وزارت اطلاعات بررسی شد و به این نتیجه رسیدند که عده ای از افراد این کار را بعد از خرید کیک انجام داده بودند که بازداشت هم شدند و برخی آن را کاری تفریحی درنظرگرفتند اما طرح این مسایل به اقتصاد و صادرات ما ضربه می‌زند. لبنیات و فراورده های لبنی از مهم ترین و اصلی ترین صادرات ماست و حزو افتخار ما در منطقه است.

او به نقش صداوسیما اشاره کرد و تاکید کرد: از صدا و سیما خواهش می کنیم دقت و مراعات کند که در کنار همه زحماتی که صدا وسیما می کشد یک اقدام اینگونه می تواند آثار منفی‌اش همه زحمات را بر باد دهد. تصمیمات خوبی گرفته شد که امیدواریم پیگیری آن ها بهبود تولید و فضای اقتصادی و قیمت مناسب کالاها را برای مردم به دنبال داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز