با موافقت نمایندگان؛

سهم ورزش‌های همگانی در ابعاد مختلف از مالیات مشخص شد

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۰۹:۱۰:۳۱
کد خبر: ۹۵۳۴۷۷
سهم ورزش‌های همگانی در ابعاد مختلف از مالیات مشخص شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعتباری را از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش های همگانی در ابعاد مختلف در نظر گرفتند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه مالیات بر ارزش افزوده با ماده 41 با 146 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده 41 آمده است؛ مالیات و عوارض‌ موضوع مواد (7)، (28) و (30) این قانون و جریمه های مربوط به آنها پس از کسر کسورات قانونی، به ترتیب زیر توزیع می شود:

1- بیست و هفت صدم واحد درصد (27/0%) از مالیات و عوارض موضوع ماده (7) این قانون برای توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان، ورزش معلولان و جانبازان، ورزش قهرمانی، فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، امور جوانان و توسعه زیر‌ساخت های ورزش اختصاص می یابد. این مبلغ در ردیف های مربوط به وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش در بودجه سنواتی پیش‌بینی می شود و پس از مبادله موافقتنامه در اختیار این وزارتخانه قرار می گیرد. پرداخت هرگونه وجهی از محل منابع موضوع این قانون به هر شکل و به هر نحو به ورزش حرفه ای ممنوع است و در حکم تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی است.

 2- یک نهم از مالیات ها و عوارض وصولی ماده (7) و بندهای «الف» و «ب» ماده (28) این قانون به عنوان مالیات سلامت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص می یابد.

3- باقیمانده، به نسبت مساوی سهم درآمد عمومی کشور و سهم شهرداری ها و دهیاری ها می باشد. سهم درآمد عمومی به عنوان مالیات به حساب خزانه داری کل کشور واریز می شود. سهم شهرداری ها و دهیاری ها به عنوان عوارض حسب مورد به حساب تمرکز وجوه اداره کل امور مالیاتی استان و حساب تمرکز وجوه وزارت کشور (سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور) واریز می شود.

در تبصره آمده است؛ عوارض و جریمه های سهم شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری موضوع این قانون به حساب‌های رابطی که بنا به درخواست سازمان و وزارت کشور توسط خزانه‌داری کل کشور حسب مورد به نام حساب تمرکز وجوه اداره کل مالیاتی استان و وزارت کشور (سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور) افتتاح می‌گردد، واریز می شود. عوارض سهم شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری و جریمه های متعلق به آن، درآمد دولت نبوده و سازمان موظف است صددرصد (100%) آن را مطابق با مقررات ماده (42) این قانون به صورت ماهانه به حساب‌های ذی‌ربط مذکور واریز نماید.

در جریان بررسی این ماده از لایحه ارزش افزوده نمایندگان با استناد به ماده 94 قانون برنامه ششم توسعه عبارت "حداکثر تا دو درصد (2%) از منابع موضوع این بند از طریق بودجه سنواتی در اختیار فدراسیون بین‌المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی قرار می گیرد" را با 128 رأی موافق، 44 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر در جلسه را از بند یک این ماده حذف کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز