رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه:

مسیر چالوس به تهران سبک شد

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۱۰:۳۹:۳۶
کد خبر: ۹۵۳۵۵۷
مسیر چالوس به تهران سبک شد
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: آزادراه تهران - شمال که حدود 32 کیلومتر است غیر از 3 کیلومتری که محل اتصال این آزادراه به جاده موجود کرج چالوس است، این 32 کیلومتر باعث می‌شود که حداقل 1 ساعت تا 1 ساعت و نیم در شرایط معمولی مسیر زمانی چالوس به تهران سبک شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «محمدباقر نوبخت»، رئیس سازمان برنامه و بودجه، در بازدید از آزادراه تهران - شمال گفت: خرسندم با افتخار عرض کنم حسب بازدیدی که در اواخر خردادماه امسال از قطعه یک آزادراه تهران شمال صورت گرفت، وعده کردیم که بتوانیم در همین سال این قطعه را مورد بهره‌برداری قرار دهیم. الحمدالله با زحماتی که بنیاد مستضعفان و همکاران من در وزارت راه و شهرسازی انجام دادند و شرکت‌های ایرانی که برای انجام این کار اعلام آمادگی کرده بودند و در این فعالیت شرکت داشتند، ما توانستیم به رغم همه محدودیت‌هایی که دشمنان ما فکر می‌کردند با تحریم می‌توانند در اقتصاد ایران ایجاد کنند، قطعه اول را آماده بهره‌برداری کنیم. ان‌شاءالله ظرف همین ماه یا در یکی از روزهای دهه فجر یا بعد از آن کار ما برای افتتاح و بهره‌برداری آماده است.

او افزود: این قطعه که حدود 32 کیلومتر است غیر از 3 کیلومتری که محل اتصال این آزادراه به جاده موجود کرج چالوس است، این 32 کیلومتر باعث می‌شود که حداقل 1 ساعت تا 1 ساعت و نیم در شرایط معمولی مسیر زمانی چالوس به تهران سبک شود. یعنی ما با این وضعیت در زمان خیلی کوتاهی اگر این طرف را نیم ساعت تلقی کنیم و آن طرف را 1 و نیم ساعت در شرایط عادی، با 2 ساعت  و یا 2 ساعت و خرده‌ای، به راحتی می‌شود از تهران به چالوس رسید.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: برای این کار الان از نظر ارزیابی قیمت فعلی، بیش از 10 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به نتیجه می‌رسد. ارزیابی همکاران من این است که در حد 1 میلیارد دلار ما پروژه را در این شرایط سخت تحریمی، آماده بهره‌برداری داریم. با توان شرکت‌های ایرانی این کار انجام شد برای اینکه این قطعه که بسیار آسان می‌کند عبور و مرور هموطنان عزیزمان را برای دسترسی به مواهبی که در شمال ایران وجود دارد، ما باید قطعات دیگر این آزاد راه را هم تکمیل کنیم که از چالوس به سمت مرزن آباد، آماده است. یک قطعه 22 کیلومتری دیگر به عنوان قطعه 2 که همزمان الان داریم این قسمت را بهره‌برداری می‌کنیم انشالله، برای اینکه تسهیل در ایاب و ذهاب صورت بگیرد تا سال آینده یا اوایل 1400 با یک ارزیابی 2 هزار میلیارد تومانی، آماده خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز